ورزش و تغذیه سالم راهی برای جلوگیری از دیابت نوع ۲

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91035
    ezamani
    مشارکت کننده

    بررسی‌های اخیر نشان داده است برنامه‌هایی که افراد را تشویق می‌کند تا غذای سالم‌تری بخورند و فعالیت فزیکی خود را افزایش دهند می‌توانند از احتمال خطر ابتلا به دیابت نوع 2 بکاهند. برنامه‌های ورزشی و برنامه‌های مربوط به تغذیه سالم کم هزینه هستند و به کنترل قند خون کمک می‌کنند.

    این برنامه‌ها در نهایت از احتمال ابتلا به دیابت می‌کاهند. تحقیقات اخیر به تازگی در مجله پزشکی داخلی منتشر شده است. بدین ترتیب به افرادی که در معرض دیابت نوع 2 هستند توصیه می‌شود که از برنامه‌های ترکیبی ورزش و تغذیه سالم استفاده کنند.

    انجمن سرویس‌های پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرده است که این برنامه‌ها باید شرایط زیر را در بر داشته باشد:

    – افراد حداقل سه ماه با یک مربی ورزشی کار کنند.

    – افراد از حضور مربی و مشاور بهره‌مند باشند.

    – افراد در جلساتی برای درک چگونگی تغییر تغذیه و افزایش فعالیت فیزیکی شرکت کنند.

    – محتوای این جلسات به صورت ایمیل یا به صورت آنلاین در اختیار افراد گذاشته شود.

    محققان معتقدند که این برنامه‌ها باعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت، کاهش وزن و کاهش قند خون می‌شوند. دیابت بیماری است که به دلیل قند خون بالا در افراد ایجاد می‌شود. این بیماری به دلیل ناتوانی بدن در تولید انسولین نیز ایجاد می‌شود. اگر دیابت درمان نشود مشکلاتی در درازمدت و کوتاه‌مدت برای فرد ایجاد می‌شود. در بلندمدت دیابت بر چشم‌ها، کلیه‌ها، اعصاب و قلب تاثیرات مخرب می‌گذارد و منجر به بیماری‌های قلبی و سکته می‌شود.

    طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا، 9.3 درصد آمریکایی‌ها دیابت دارند و 28 درصد این افراد از بیماری خود مطلع نیستند. 86 میلیون نفر نیز در معرض ابتلا به دیابت هستند که 11 درصد آنها از این مساله آگاهی ندارند.

    دیابت هفتمین علت مرگ در آمریکاست. در سال 2012 این بیماری 245 میلیارد دلار برای آمریکا هزینه داشته است.

    بسیاری از افراد مبتلا به دیابت با تزریق انسولین این بیماری را کنترل می‌کنند. این نوع درمان دردناک است و خطرات زیادی را به همراه دارد. تزریق میزان نادرست انسولین باعث به کما رفتن فرد می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.