ورزش هایی برای چربی سوزی بهتر

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72133
    v.fazel
    مشارکت کننده

    ورزش مهمترین فعالیتی است که چربی سوزی را افزایش می دهد، زیرا انجام منظم تمرینات ورزشی باعث گسترش توده ماهیچه ای شده و توده ماهیچه ای در مقایسه با توده چربی، در حالت استراحت انرژی بیشتری مصرف می کند یعنی هرکس توده ماهیچه ای بیشتری داشته باشد، سوخت و ساز بالاتری دارد و بیشتر چربی می سوزاند.

    قند و چربی، دو سوخت اصلی تامین کننده انرژی در طول فعالیت ورزشی هستند. پروتئین تنها در موارد اورژانس که قند و چربی برای سوختن مهیا نیستند مورد استفاده قرار می گیرد.

    چربی برای سوختن احتیاج به مصرف اکسیژن دارد و به کارگیری اکسیژن نیز کمی زمان بر است، بنابراین در شروع هر نوع فعالیتی بدن چون احتیاج به یک منبع سریع سوخت دارد، ابتدا قند را می سوزاند زیرا قند میتواند به شکل بی هوازی و بدون مصرف اکسیزن سوخته شود و سپس اگر شدت ورزش متوسط باشد که بدن بتواند و فرصت داشته باشد که از اکسیژن استفاده کند، می تواند تدریجا چربی را وارد مسیر سوختن نماید، به این خاطر بهتر است در شروع هر فعالیت ابتدا به مدت ۱۰ دقیقه عمل گرم کردن بدن صورت گیرد و پس از آن حداقل به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، فعالیت ورزشی ادامه یابد تا چربی بدن مصرف گردد.

    با این حال در هنگام ورزش همیشه قند و چربی با هم ولی به نسبت های متفاوت می سوزند، این نسبت ها بستگی به شدت و مدت ورزش دارد. در فعالیت هایی که شدت کمتر ( شدت متوسط ) و مدت طولانی تری دارند ( مثلا در ورزشهایی که تقریبا ۹۰ دقیقه طول می کشد )، بدن بیشتر چربی می سوزاند مثل پیاده روی و شنا ، ولی ورزش های پرشدت و کوتاه مدت مثل وزنه برداری و دو سرعت، بدن بیشتر قند می سوزاند.

    به عنوان مثال:

    ۱- راه رفتن روی تردمیل به مدت ۳۰ دقیقه : ۱۸۰ کالری میسوزاند که ۱۰۸ کالری آن از چربی تامین می شود.نسبت سوخت چربی به قند ، ۴۰ / ۶۰ است.

    ۲- دویدن روی تردمیل به مدت ۳۰ دقیقه : ۴۰۰ کالری میسوزاند که ۱۲۰ کالری آن از چربی تامین می شود. نسبت سوخت چربی به قند ، ۷۰ / ۳۰ است.

    نکته ۱:

    علت بالاتر بودن سطح سوخت و ساز آقایان در مقایسه با خانم ها هم این است که بافت ماهیچه ای در بدن آقایان به طور طبیعی از خانم ها بیشتر است. میزان مصرف انرژی پایه در زنها ۱۰-۵% کمتر از مردها است.

    نکته۲:

    افراد چاق کم تحرک که شروع به انجام تمرینات منظم ورزشی می کنند، ممکن است در۲ ماه اول، وزن بدنشان تغییر نکند یا حتی زیاد شود، زیرا ابتدا به موازات سوختن توده چربی، توده ماهیچه ای هم شروع به گسترش می کند و از آنجایی که توده ماهیچه ای سنگین است کاهش وزن نمود نمی کند.

    #99212
    zohreh
    مشارکت کننده

    سلام.خیلی جالب بود
    اما مهم اینکه کالری بسوزه یا منبع این سوخت و ساز (چربی یا قند )هم اهمیت داره؟

    #99213
    v.fazel
    مشارکت کننده

    صد در صد کم کردن دریافت این مواد هم دارای اهمیت است و این توصیه برای کسانی اهمیت دارد که تصمیم به کاهش وزن دارند و پیش از این ناپرهیزی داشتن

    #99214
    ali66
    مشارکت کننده

    من 120 وزنم هست.تقریبا 4 روز در هفته باشگاه میرم 30 دقیقه تردمیل با سرعت 6-7 سطح صاف و 10 دقیقه دوچرخه و 10 اسکی فضایی.کلا 520 کالری دستگاه نشون میده میسوزنم.رژیم هم 5 روزه شروع کردم ولی همش 300گرم وزنم پایین اومده.
    نمی دونم دیگه چیکار کنم وقتی رو ترازو میرم انگیزه ام از بین میره

    #99215
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    زمان زیادی نگذشته، باید صبور باشید .
    با روشی که شما پیش گرفته اید البته در صورتیکه رژیم رو هم مثل ورزشتون کامل اجرا نمایید ، مطمئناً به نتیجه دلخواهتون خواهید رسید.

    فقط این که یه اشتباه یزرگ شما اینه که خیلی زود به زود از ترازو استفاده می کنید .
    یاد بگیرید که هفته ای یک بار روی ترازو برید .
    بدین شکل استرس نمی گیرد و عدد مشاهده شده روی ترازو نیز معنادار خواهد بود.

    براتون آرزوی موفقیت دارم.

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.