ورزش منظم طول عمر را افزايش مي دهد .

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75376
    s.farzi
    مشارکت کننده

    محققان كانادایی اعلام كردند ورزش منظم ، طول عمر را افزایش می دهد.
    افراد فعال و پر جنب و جوش ، چند سال بیشتر از افراد غیر فعال عمر می كنند.
    « یكی از دلایلی كه افراد فعالیت بدنی ندارند ، اینست كه باید وقت زیادی صرف این قبیل فعالیت ها كنند.» ورزش منظم خطر بروز برخی بیماری ها را كاهش می دهد.
    محققان با تحقیق درباره زنان سفید پوستی كه در بیست سالگی فعالیت بدنی داشتند دریافتند این گروه از زنان سه سال بیشتر از هم نژادهای خود عمر می كنند.
    بر اساس این تحقیقات ، مردان و زنان سفید پوستی كه در هشتاد سالگی فعالیت بدنی داشتند ، حدود یك سال و دو ماه تا یك و سال و شش ماه بیشتر از هم سن و سال های خود عمر می كنند.
    فعالیت بدنی بیشترین تاثیر را بین زنان سیاه پوست دارد به طوری كه اگر آنها دست كم دو ساعت و نیم در هفته فعالیت بدنی ملایم داشته باشند ، حدود شش سال به طول عمرشان اضافه می شود.
    محققان همچنین رژیم غذایی سالم را در كنار فعالیت بدنی منظم از دیگر عوامل افزایش طول عمر اعلام كردند.

    #99527
    zghasemi
    مشارکت کننده

    ورزش عامل افزایش طول عمر است

    متخصصان در یک مطالعه جدید تاکید کردند که ورزش کردن به طور مداوم و متعادل، هفت سال به طور عمر شما اضافه می‌کند.

    در این مطالعه بزرگ معلوم شد حتی افرادی هم که اضافه وزن دارند می‌توانند با انجام فعالیت‌های بدنی مداوم و متعادل مانند پیاده‌روی سریع حداقل تا هفت سال به طول عمر خود بیافزایند.

    به گزارش لایوساینس، این بررسی که روی گروهی از شرکت‌کنندگان 40 سال به بالا انجام گرفته، نشان می‌دهد هر چند فعالیت بدنی شدید با افزایش طول عمر رابطه مستقیم دارد اما این متخصصان تاکید دارند که حتی تحرک متعادل و غیر افراطی نیز می‌تواند در این زمینه موثر باشد و موجب افزایش طول عمر افراد شود. در این مطالعه، مزیت ورزش کردن بدون در نظر گرفتن فاکتورهایی چون وزن، جنسیت، سن و وضعیت سلامتی شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

    دکتر مارک تریمبلی، رییس «گروه مطالعاتی زندگی فعال سالم و چاقی» در دانشگاه اوتاوای کانادا در همین رابطه خاطرنشان کرد: یافته‌های جدید تایید می‌کند که بین میزان فعالیت بدنی و سال‌هایی که به طول عمر انسان افزوده می‌شود، ارتباط مستقیم وجود دارد.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.