ورزشهای مختلف در زمان های مختلف روز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75629
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ميانه روز: کشش ساده
    تحقيقات نشان داده يكي از بهترين و مناسب‌ترين زمان‌ها براي ورزش‌كردن وقتي است كه دماي بدن در بالاترين حد خود باشد كه براي اغلب افراد بين ساعت 4 تا 5 بعدازظهر است.
    دكتر هيل يكي از محققان در اين زمينه معتقد است كه بازدهي حركت‌هاي كششي وسط روز 5 درصد بيشتر از باقي ساعت‌هاست پس برخي از كشش‌هاي ساده بدن مثل درازكشيدن و دست‌ها را بالا نگه‌داشتن و به تمام بدن يك كشش كلي‌دادن به گونه‌اي كه پاها هم كشيده باشد يكي از پيشنهادهاي حركت‌هاي كششي ما براي شماست. اگر در ساعت‌هاي ظهر سركار هستيد، سعي كنيد روي صندلي‌تان يك كشش نرم به بدنتان بدهيد.

    عصر: ايروبيک
    حركت‌هاي ايروبيك در عصر 4 درصد بازدهي بيشتر دارد. وقتي حرارت بدن بالاست، ماهيچه‌ها گرم‌تر و انعطاف‌پذيرترند و نكته جالب‌تر اينكه در اين زمان بدن كمتر در معرض آسيب‌هاي هنگام ورزش قرار مي‌گيرد.

    صبح: دويدن سبک
    با اينكه از مزاياي ورزش در عصرها گفتيم اما تحقيقات نشان داده افرادي كه صبح‌ها را براي ورزش‌‌، نرمش و دويدن‌هاي سبك انتخاب مي‌كنند، استمرار بيشتري در انجام ورزش در وجودشان ايجاد مي‌شود و در نتيجه، بازدهي بيشتري دارند.

    شب: ورزش سبک
    يكي ديگر از مزاياي ورزش‌كردن عصرها، تاثير آن در خوابيدن و چرخه خواب افراد است. تحقيقات نشان داده، افرادي كه 2 تا 3 ساعت قبل از خوابيدن را به ورزش اختصاص مي‌دهند خواب راحت‌تري دارند به اين دليل كه اندام‌ها و ماهيچه‌ها به اندازه كافي خسته شده‌اند و زمان استراحتشان فرا رسيده است. اگر اين زمان از روز را به ورزش‌كردن اختصاص مي‌دهيد، حمام قبل از خوابيدن را فراموش نكنيد. در انتها اينکه، ورزش‌كردن در هر ساعتي بهتر از ورزش‌نكردن است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.