هشدار!مصرف مکمل و افزایش خطر سکته قلبی

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69976
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    مکمل‌هاي کلسيم با افزايش خطر انفارکتوس قلبي همراه هستند



    شواهد نشان مي‌دهد که مکمل‌هاي کلسيم، کلسيفيکاسيون عروقي و مرگ‌ومير را در بيماران با نارسايي کليه تسريع مي‌بخشد و خطر انفارکتوس قلبي را در زنان مسن سالم افزايش مي‌دهد….

    جهت بررسي بيشتر ارتباط بين مکمل کلسيم و عوارض قلبي- عروقي، محققان فرابررسي متشکل از 15 کارآزمايي دوسوکور طراحي کردند که درآن شرکت‌کنندگان (سن متوسط در آغاز بالاي 40 سال) مکمل‌هاي کلسيم (بيشتر از 500 ميلي‌گرم روزانه) يا دارونما دريافت‌ مي‌کردند.

    سکته قلبي در143 دريافت‌‌کننده مکمل کلسيم و 111 دريافت‌کننده دارونما رخ داد، که قابل ملاحظه است. مکمل کلسيم با افزايش خطر سکته ‌مغزي يا مرگ همراه نبود.

    مکمل کلسيم با افزايش خطر سکته قلبي مرتبط است. پزشکان بايد اين خطر را در مقابل مزاياي خفيف تا متوسط دارو بر تراکم استخوان و خطر شکستگي بسنجند. براساس يافته‌هاي حاضر پژوهشگران تخمين مي‌زنند که درمان 1000 بيمار با مکمل‌هاي کلسيم براي 5 سال تنها از 26 شکستگي جلوگيري مي‌کند، اما منجر به 14 سکته قلبي بيشتر مي‌شود.

    #97146
    roya50
    مشارکت کننده

    بالاخره کلسیم بخوریم یا نه؟ البته داشتن استخوانهایی نسبتا پوک بهتر از سکته قلبیست

    #97187
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در صورت نیاز باید مکمل بخورید . برخی از افراد بدون اینکه بدنشان نیاز به کلسیم مازدا از طریق مکمل داشته باشه ، مثل نقل و نبات از این مکمل استفاده می کنند که دراین صورت مشکلی به وضع مطلوب قبلی اضافه خواهد شد .
    بهتر است وقتیکه که آزمایشات یا تستهای سنجش تراکم استخوان ، کمبود کلسیم را نشان نمی دهند ، سراغ مکمل کلسیم نروید و در عوض رژیم غذایی کامل و متنوع داشته باشید چنین رژمی غنی از کلسیم نیز می باشد ( معمولاً حاوی 2تا3 واحد گروه لبنیات در روز )
    سلامت باشید:) .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.