نکات عملی در استفاده هرچه بهتر از سیر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80248
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    اولین نکته‌ای که باید در هنگام استفاده از سیر در ذهن داشته باشید میزان تازگی و طراوت آن است. برای استفاده از سیر بهتر است تازه‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. سیرهای بسته‌بندی‌شده یا مانده بیش از نیمی از خواص خود را از دست می‌دهند.

    * قبل از آنکه سیر را در غذای خود بریزید حتماً آن را بریده و چند دقیقه‌ای در هوای آزاد قرار دهید. بریدن سیر باعث می‌شود تا برخی از ترکیبات سولفید آن آزاد شده و با اکسیژن واکنش دهد. این واکنش در 10 تا 15 دقیقه انجام شده و این باعث می‌شود تا خواص سلامتی سیر بالاتر رود.

    * بسیاری همیشه به این نکته می‌اندیشند که استفاده از سیر در حالت‌های کوبیده شده، بریده شده و یا بدون تغییر مفید است. با توجه به نکته گذشته باید به این اشاره کرد که اگر سیرها را رنده و له کنید بیشتر سلول‌های داخلی آن‌ها شکسته شده و سلامت سیر بالاتر می‌رود.

    * بوی سیر نکته آخری است که باید به آن اشاره کنیم. بسیاری از سر آشپزها و افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند سیر را دوست دارند. سیر طعم و بویی عالی به غذا می‌بخشد و برای سلامتی، به ویژه قلب، بسیار مفید است. سیر سرشار از آنتی‌اکسیدان است، اما متأسفانه ترکیبات سولفور موجود در سیر، که خواص متعدد سیر را ایجاد می‌کنند، باعث می‌شوند دهان و نفس شخصی که سیر مصرف کرده است بوی ناخوشایندی بگیرد.

    قبل از آنکه سیر را در غذای خود بریزید حتماً آن را بریده و چند دقیقه‌ای در هوای آزاد قرار دهید. بریدن سیر باعث می‌شود تا برخی از ترکیبات سولفید آن آزاد شده و با اکسیژن واکنش دهد. این واکنش در 10 تا 15 دقیقه انجام شده و این باعث می‌شود تا خواص سلامتی سیر بالاتر رود .

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.