نوشیدنی های مفید در آلودگی هوا

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75138
    pahlevani
    مشارکت کننده

    هنگام آلودگی هوا، آبمیوه‌های طبیعی و شیر بنوشید.
    یک متخصص طب سنتی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود که برای دفع سموم ناشی از آلودگی هوا، آبمیوه‌های طبیعی مصرف کنند و همچنین با مصرف لبنیات تازه به ویژه شیر می‌توانند دفع سموم را در بدن بهتر کنند تا کمتر دچار عوارض آلودگی هوا همچون تنگی نفس و با نارسایی قلبی شوند.
    شهروندان باید از مصرف مواد غذایی غلیظ کننده خون همچون آرد سفید، نان سفید، برنج، گوشت قرمز، گوشت سفید، عدس، لوبیا چیتی و… تا حد ممکن خودداری کنند.
    برای رقیق شدن جریان خون شهروندان می‌توانند به مصرف مواد غذایی که حاوی ویتامین c هستند که اغلب ترش مزه هستند گرایش پیدا کنند، لذا مصرف آب پرتقال و آب انار را در این شرایط به شهروندان توصیه می‌کنم.

    #100314
    madjd
    مدیرکل

    در روزهایی که آلودگی هوا به حد هشدار و یا اضطرار می رسد برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به سامانه تنفسی و التهاب دستگاه گوارش باید شیر و مواد لبنی بیشتری مصرف شود زیرا شیر و مواد لبنی دارای فسفر ، منیزیم ، کلسیم و خنثی کننده سموم هستند.
    نوشیدن آب فراوان در روزهای آلودگی هوا به کلیه ها کمک می کند تا بهتر کار کنند و املاح اضافی را از بدن خارج سازند که به این ترتیب ذرات آلودگی کمتری در بدن باقی می ماند .
    درضمن مصرف شیر و فرآوردهای لبنی باعث نرم شدن مخاط تنفسی فوقانی ، مری و معده می شود.
    استفاده از فرآورده های لبنی همچنین باعث می شود که عمل دفع ادرار و مدفوع به همراه آنها مواد آلاینده بیشتر انجام شود و بدین ترتیب التهابات و بیماری های دستگاه گوارش کاهش می یابد.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.