نوشابه رژیمی بخوریم یا غیر رژیمی؟

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77755
    zghasemi
    مشارکت کننده

    ضمن بیان این که نوشابه های رژیمی تنها فاقد کالری هستند و ضرر رسانی آنها به بدن همانند نوشابه های معمولی است ، نوشابه های رژیمی به نوشابه هایی گفته می شود که از قند مصنوعی در آن استفاده شده است، قندهای مصنوعی بدون کالری هستند به خاطر همین به آنها رژیمی گفته می شود.

    متاسفانه باوری که در جامعۀ ما وجود دارد، این است که فکر می کنند چون این نوشابه رژیمی است دیگر اثرات مضر نوشابه های معمولی را ندارد.

    نوشابه های رژیمی تنها فاقد کالری هستند ولی آن ضرری که با مصرف نوشابه های گازدار بر متابولیسم بدن وارد می شود و همینطور باعث پوکی استخوان می شود یا باعث دفع کلسیم می شود برای این نوع نوشابه هم صدق می کند و یا به علت موادی که به آن اضافه می شود باعث رقابت با کلسیم برای جذب می شود و به همین دلیل باعث می شود که کلسیم را از بدن دفع کند و ما توصیه می کنیم اینگونه نوشابه هم زیاد استفاده نشود.

    نوشابه های بدون کالری برای افرادی که دیابتی هستند و برای کسانی که خواهان کنترل وزنشان هستند از نوشابه های عادی بهتر است ولی کماکان بر روی استخوان اثر می گذارد و یا باعث پوکی استخوان می شود و نیز در رشد کودکان تاثیر منفی می گذارد.

    #100957
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]اولین نوشابه‌های رژیمی در سال 1982به بازار جهانی معرفی شدند. به طور معمول در این نوشیدنی‌ها به جای شكر از آسپارتام استفاده می‌شود.
    آسپارتام یك شیرین‌كننده غیرساكاریدی است كه امروزه با نام‌های تجاری مختلف در بیش از 6000محصول مختلف در كشور استفاده می‌شود.
    بی ‌خطر بودن آسپارتام در سال 1974توسط اداره غذا و داروی آمریكا (FDA) تایید شد و از آن زمان مصرف آن در كشورهای مختلف رو به فزونی نهاد.
    گرچه از نظر محتوای قندی، نوشابه‌های رژیمی گزینه مناسبی به شمار می‌روند اما مصرف آنها به مقدار زیاد توصیه نمی‌شود. وجود اسیدفسفریك و گازكربنیك در این نوشابه‌ها، همانند نوشابه‌های معمولی مانع از جذب عناصر حیاتی مانند كلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم و آهن می‌گردد.
    ضمن آنكه به دلیل تبدیل آسپارتام در بدن به فنیل آلانین، بیماران مبتلا به فنیل كتونوری (یك بیماری ارثی نادر كه مانع از متابولیسم فنیل‌آلانین می‌شود) باید از خوردن محصولات حاوی آسپارتام اجتناب كنند.[/align]

    #101079
    zghasemi
    مشارکت کننده

    خیلی جالب و مفید بود ممنون

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.