نمک، عامل بروز ام اس (مالتیپل اسکلروزیس)

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #78357
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    نتایج پژوهشی که در مجله‌ی Nature به چاپ رسید نشان می‌دهد که داشتن تغذیه‌ی شور خطر ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی به خصوص اسکلروز مولتیپل یا همان ام اس را افزایش می‌دهد.
    پیش از این نیز نتایج منفی نمک روی سلامت انسان به اثبات رسیده است. محققان روی گلبول‌های سفید انسان‌ها و جوندگان بررسی‌هایی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که نمک زیاد باعث تولید سلول‌هایی می‌شود که خودایمن هستند.
    امروزه محققان به بررسی دلایل ژنتیکی ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی اکتفا نکرده و بررسی‌های زیادی روی عوامل زیست محیطی موثر در ابتلا به این بیماری‌ها انجام می‌دهد. در راستای همین بررسی‌ها هم به این نتیجه رسیدند که مصرف نمک زیاد باعث افزایش سلول‌های التهاب‌زا می‌شوند.
    محققان مشاهده کردند موش‌هایی که مواد غذایی خیلی شور مصرف کرده‌اند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های خود ایمنی به خصوص ام‌اس قرار گرفته‌اند.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

    #101117
    e.amini
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلب جالبتون. امروزه تحقیقات زیادی روی بیماری ام اس انجام می شه. توی این مطلب اختصاصا به نمک طعام اشاره شده اما با در نظر گرفتن عنصر موثر نمک که همون سدیمه آیا محدود کردن موادی که به اصطلاح شوری پنهان دارند و محتوی سدیم بالایی هستند باید در مبتلایان به ام اس محدود بشه؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.