نقش ورزش در افزایش تمرکز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113644
    vida samiee
    مدیر

    آیا ورزش در افزایش تمرکز ذهن مؤثره؟
    علاوه بر اثرات مفیدی که ورزش بر سلامت جسم و بدن داره، فعالیت بدنی منظم بطور مستقیم و غیر مستقیم میتونه منجر به افزایش تمرکز و تقویت حافظه بشه و توانایی یادگیری فرد رو بالا ببره. انجام فعالیت های ورزشی هوازی باعث افزایش ضربان قلب و در نتیجه پمپاژ خون بیشتر به مغز میشه و با افزایش قدرت شناختی منجر به افزایش تمرکز ذهن میشه. در ادامه در رابطه با نقش ورزش در افزایش تمرکز ذهن بیشتر توضیح میدم.

    نقش ورزش در افزایش تمرکز

    یادگیری بیشتر دانش آموزان با انجام تمرینات ورزشی

    یکی از بهترین مزایای ورزش کردن برای دانش آموزان بهبود وضعیت یادگیری آنها در نتیجه ی تمرکز بیشتره. انجام روزانه 15 دقیقه تمرین ورزشی عملکرد یادگیری دانش آموز رو بالا میبره در نتیجه ذهن رو بازتر و با تقویت حافظه بخصوص در ایام امتحانات کمک زیادی به افزایش تمرکز میکنه. ورزش کردن در برنامه های صبحگاه و زنگ ورزش منجر به پیشرفت تحصیلی در اکثر افراد میشه.

    ورزش با آزادسازی ذهن به یادگیری بهتر کمک میکنه
    ورزش با آزادسازی ذهن به یادگیری بهتر کمک میکنه

    تأثیر ورزش بر تمرکز ذهن جوانان

    تحقیقات مختلفی تأثیر مثبت ورزش کردن روی افزایش تمرکز ذهن رو ثابت کردن. ورزش کردن بر سلامت سلول های مغز تأثیر زیادی داره و حتی باعث رشد و افزایش عروق خونی در مغز و افزایش سلول ها میشه. ورزش با کاهش استرس و اضطراب، ذهن رو آزاد میکنه در نتیجه سطح تمرکز رو در جوانان و دانشجویان افزایش میده. بسیاری از مطالعات پیشنهاد کردند که بخش هایی از مغز که تفکر و حافظه را کنترل می کنن در افرادی که ورزش می کنند در مقایسه با افرادی که نمی کنند، حجم بیشتری دارند.

    نقش ورزش بر افزایش تمرکز بزرگسالان و پیشگیری از آلزایمر

    ورزش فعالیت مفیدیه که اختصاص به یک گروه سنی خاص نداره بلکه افراد در گروه های سنی مختلف میتونن فعالیت ورزشی مناسب سنشون رو داشته باشن. بزرگسالان از اونجایی که فعالیت بدنی کمتری دارند و از طرفی دغدغه و استرس بیشتر بنابراین احتمال ابتلای انها به بیماری ها و بخصوص در سنین پیری به آلزایمر و اختلال حواس بیشتره بنابراین یک برنامه منظم ورزشی میتونه علاوه بر سلامت جسم، با بهبود تمرکز و تقویت مغز اونهارو از ابتلا به الزایمر در امان نگهداره.

    دو نفره

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.