می خواهید بیشتر عمر کنید ؟ پس حتما این مطلب را بخوانید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68525
    n.fazel
    مشارکت کننده

    بله شما می توانید با مصرف غذاهای خاص طول عمر خود را افزایش دهید. این مواد غذایی نه تنها باعث تقویت سیستم ایمنی شما می شوند بلکه با بیماری ها مقابله کرده و می توانند باعث کاهش کلسترول و چربی های مضر شوند. اگر این غذاها همراه یک رژیم متعادل و سالم مصرف شوند بهترین عملکرد را خواهند داشت. پس اگر می خواهید بیشتر عمر کنید از موادغذایی زیر استفاده نمایید:
    1.ماهی: انواع خاص ماهی به خصوص ماهی های چرب می توانند به کاهش کلسترول و پیشگیری از حملات قلبی کمک کنند. همچنین در کاهش افسردگی موثرند. قزل آلا، ماهی آزاد و خال مخالی بهترین گزینه ها محسوب می شوند.
    2.گوجه فرنگی: حاوی لیکوپن است که برای مبارزه با رادیکال های آزاد ضروری است. رادیکال های آزاد می توانند به پوست و اعضای حیاتی انسان صدمه بزنند. همچنین به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده و در پیشگیری از بیماری هایی مثل سرطان پروستات نقش دارد.
    3.بروکلی: حاوی مقادیر بالای ویتامین c ، کلسیم و فیبر است و در پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری های قلبی نقش مهمی دارد.
    4.سیر: یک ویروس کش حرفه ای است که می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی و سایر بیماری های عفونی را کاهش دهد. سیر حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان هم هست. سیر تازه خیلی بهتر است.
    5.جو: همانند سایر غلات سبوس دار دارای فیبرهای محلول و نامحلول است که برای پیشگیری از سرطان کولون مفید است. همچنین می تواند برای مدت طولانی شمار اسیر نگاه دارد و به همین دلیل در برنامه کاهش وزن به شما کمک می کند.
    6.چای سبز: حاوی آنتی اکسیدانها و ویتامین های مختلف مثل A , C , E است. پس بهتر است به جای قهوه از چای سبز استفاده کنید.
    7.ماست: حاوی باکتری های مفید برای بدن است که سبب تنظیم روده ها شده و مانع رشد بی رویه مخمرها می گردد. ماست حاوی کلسیم بالاست پس حتما روزانه از آن استفاده کنید.
    8.مغزها: با اینکه کالری بالایی دارند اما به دلیل چربی های مفیدی که دارند مهمند.
    9.حبوبات مثل لوبیا چیتی و قرمز و … آنها غنی از فولات هستند که مخصوصا برای خانم ها ماده مغذی مهمی محسوب می شود. مصرف مقادیر کافی فولات در پیشگیری از نقص لوله عصبی در جنین مهم است. حبوبات منبع خوبی برای پروتئین هستند که کلسترول هم ندارند و غنی از فیبرند.
    10.اسفناج: غنی از ویتامین A, C و منیزیم است. این مواد مغذی می توانند از ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی محافظت کنند.
    11.موز: میوه ای فوق العاده خصوصا برای ورزشکاران است. زیرا که غنی از پتاسیم و منیزیوم است که در کاهش کرامپ های عضلانی موثرند. همچنین این میوه حاوی مقادیر بالای فیبر محلول است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.