میوه مناسب برای کنترل فشار خون .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70678
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    آواکادو حاوی 14 ماده معدنی مهم به خصوص آهن ، مس ، سدیم و پتاسیم است. آواکادو از لحاظ ذخیره پتاسیم بسیار غنی است و هر میوه آن 3 برابر موز پتاسیم دارد. پتاسیم یکی از عوامل مؤثر در کاهش فشار خون بالا شناخته شده است که می‌تواند به عنوان یک داروی معالج مصرف گردد. از طرفی چربی موجود در آواکادو غیر اشباع بوده و برای سلامت عروق مضر نمی باشد.

    آزمایشات علمی بر روی ۱۰ مرد با فشار خون طبیعی و ذخیره مناسب پتاسیم در بدن آنان، نشان می‌دهند هنگامی که به مدت ۹ روز پتاسیم از جیره غذا‌یی آنان حذف گردید، فشار خون آئورت (شامل هر دو فشار سیستولیک و دیاستولیک) افزایش نشان داده و این افزایش فشار وقتی بیشتر گردید که در غذا‌ی روزانه آنان نمک بیشتری منظور شد و این بدان معنا است اگرچه پتاسیم به تنهایی عاملی کاهنده فشار خون است ولی در کنترل سدیم «نمک طعام» نیز نقش دارد.

    از سوی دیگر مشخص شده بیماران فشار خون بالا زمانی که پتاسیم با دوز مناسب را به بدن خود می‌رسانند نیاز کمتری به داروهای شیمیایی ضد فشار خون پیدا می‌کنند. تحقیقات دانشگاه ناپل ایتالیا نشان داده است ۸۱ درصد این گونه بیماران با پیروی از رژیم پتاسیم به مدت یک سال، داروی شیمیایی ضد فشار خون خود را به نصف تقلیل داده و مهمتر این که ۳۸ درصد آنان دارو درمانی را کنار گذارده و به پتاسیم درمانی پرداخته‌اند.

    زهره عظیمی – کارشناس تغذیه

    #97672
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    درسته که این میوه بعلت چربی پرکالریه و در رژیم کاهش وزن توصیه نمی شه؟

    #97675
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    در مقالاتی که من خوندم به این نکته اشاره ای نشده بود. ولی قاعدتا باید همین طور باشه .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.