میخوام ۲۰ کیلو کم کنم تو سه ماه !!!

در حال نمایش 13 نوشته (از کل 13)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83850
    shahin8
    مشارکت کننده

    سلام شاهین هستم با توجه به تموم شدن امتحاناتم تصمیم گرفتم تو این تابستون 20 کیلو وزن کم کنم . قبلا هم چند بار رژیم گرفتم اما بعد مدتی انگیزم از دست رفت . دوباره وزنم زیاد شد . من 22 سالمه و 183 قد و 115 وزنمه . با این تالار گفتگو آشنا شدم ، پس اومدم اینجا و از دوستان میخوام کمکم کنن . اگرم کسی تصمیم وزن کم کردن تو تابستون و داره بیاد با هم شروع کنیم . ممنون میشم کمکم کنین و باهام همراه باشین . با توجه به ماه رمضونی که در پیش داریم ممنون میشم اگه اطلاعاتی درباره مصرف غذا در این ماه دارید به اشتراک بزارید. :blush::heart:

    #101584
    shahin8
    مشارکت کننده
    shahin8 wrote:
    سلام شاهین هستم با توجه به تموم شدن امتحاناتم تصمیم گرفتم تو این تابستون 20 کیلو وزن کم کنم . قبلا هم چند بار رژیم گرفتم اما بعد مدتی انگیزم از دست رفت . دوباره وزنم زیاد شد . من 22 سالمه و 183 قد و 115 وزنمه . با این تالار گفتگو آشنا شدم ، پس اومدم اینجا و از دوستان میخوام کمکم کنن . اگرم کسی تصمیم وزن کم کردن تو تابستون و داره بیاد با هم شروع کنیم . ممنون میشم کمکم کنین و باهام همراه باشین . با توجه به ماه رمضونی که در پیش داریم ممنون میشم اگه اطلاعاتی درباره مصرف غذا در این ماه دارید به اشتراک بزارید. :blush::heart:

    [size=x-large][size=medium][size=large]
    یعنی 120 تا بازدید که کردین ازین صفحه یک نفر نکته ای که بدرد ما بخوره نداشت؟؟؟

    یا فقط صفحه هایی که برای خانم ها هست پر از نظره ؟!! عجبا .. [/size][/size][/size]

    #101586
    64
    مشارکت کننده

    سلام دوست عزیز
    ناراحت باشید امیدوارم اطلاعاتی که در اختیارتون میزارم براتون مفید باشه
    براتون آرزوی تندرستی و موفقیت می کنم:

    نکته اول
    حل مشکل اول مشکل میهمانی ها ومیزبانی ها: ما به هیچ وجه نمی گوییم که به میهمانی ها نروید یا در این ماه مبارک میزبان روزه داران نباشید بلکه می گوییم عزیزان در میهمانی ها سعی کنید مثل منزل خودتان رفتار کنید و همین که نیازتان را از سفره میزبان گرفتید فورا سفره را ترک کنید این کار بیشتر بردباری و والا بودن شخصیت را نشان می دهد .

    نکته دوم
    اما اگر میزبان بودید سعی کنید که غذا بیش از تعداد میهمانها آماده نکنید زیرا این کار از طرفی اسراف است واز طرف دیگر شمارا وادار می کند پس از رفتن میهمان ها که باقی مانده غذاهارا حلال کنید و شاید این یکی از عوامل افزایش وزن در این ماه مبارک باشد. ما میگوییم غذای اضافه آمده از میهمانی دست نخورده را برای خود میهمانها در ظرف یک بار مصرف بکشید که آن را همراه خود برای سحری ببرند یا آنها را به فقرا برسانید. زیرا اگر در یخچال بماند شما مجبور به خوردن آنها می شوید واضافه وزن پیدا می کنید . همچنین شیرینیجات زولبیا یا بامیه اضافه آمده از میهمانی ها را به فقرا بدهید. زیرا قطعا آنرا در مدت کوتاه حلال خواهید کرد و افزایش وزن خواهید داشت .
    از طرف دیگر موضوع زولبیا وبامیه متاسفانه هر روغنی که برای سرخ کردن استفاده می شود نباید برای بیش از دو یا سه نوبت سرخ کردن استفاده شود. آن روغن را پس از چند ساعت باید دور ریخت و روغن جدید جایگزین کنید زیرا استفاده بیش از پنج شش ساعت تغییر فرمول میدهد وتبدیل به مواد ضرردار یا سرطان زا می شود .
    همه عزیزان بدون استثنا میدانند پاتیل روغن زولبیا که شب اول ماه مبارک پر می کنند عادتا روز عید فطر خالی می شود و سلامتی شمارا به خطر می اندازند .

    نکته سوم
    تجمیع وعدها، عزیزان روزه دار بدانند که بیشتر افرادی که چاق می شوند در این ماه مبارک افرادی هستند که تنها یک وعده افطار تا افطار می خورند .زیرا تجمیع وعده ها به افزایش وزن منجر می شود . بنا براین بهتر است غذاهای داده شده در لیست غذایی را در سه وعده طبق رغبت خودت تقسیم کنید . در مقاله بعدی تقسیم وعد ه ها را تشریح خواهیم کرد ان شاء الله.


    نکته چهارم
    الگوی مصرف جامعه در ماه مبارک تغییر وافزایش پیدا می کند و مصرف غذاهای گوناگون در ماه مبارک افزایش پیدا می کند با یک نگاه به بازار خواربار فروشی وشیرینی فروشها وقصاب قبل و هنگام ماه مبارک رمضان افزایش فروش را شاهد خواهیم بود . یکی از فواید اجتماعی روزه این است با کم خوری انسانها در این ماه منجر می شود که متمولان جامعه به فکر فقرا بیفتند وبه آنان کمک کنند . ولی متاسفانه با تغییر حاصل در سفره ها تازه در روزگی به فکر افراد مرفه جامعه میفتیم که چه زندگی خوشی دارند .

    نکته پنجم
    کم تحرکی وافزایش خواب واستراحت ؛ کاهش فعالیت روزمره وافزایش مقدار تغذیه در ماه مبارک یکی از علل مهم افزایش وزن در این ماه است . قطعا تحرک و ورزش در گرمای تیرماه به افزایش تعرق و افزایش تشنگی منجر می شود . ولی پیاده روی وتحرک وشنا در فاصله افطار تا سحری بسیار مناسب است و برای کاهش وزن کمک میکند .
    [hr]
    بسیاری از افراد چاق به منظور لاغر شدن تحت رژیم های درمانی هستند و با آمدن ماه مبارك رمضان دچار سردرگمی می شوند. به طوری كه از یك طرف یكسری محدودیت های ویژه غذایی در محدوده های خاص زمانی داشتند و حال می بینند كه در ماه مبارك این زمان بندی ها به هم می خورد.
    رژیم غذایی شما با چند جابه جایی جزیی و رعایت چند مسئله مهم هیچ تغییری نمی یابد و به همان نتایجی كه مقرر بود برسید، دست خواهید یافت.

    در روزهای عادی فاصله زمانی بین دو وعده غذایی شام و صبحانه روز بعد حدود ۱۰ ساعت است كه تقریباً هفت ساعت از آن در حالت خواب می گذرد. در ماه مبارك رمضان هم بایستی سعی شود همین فاصله غذایی رعایت شود. در صورت عدم مصرف مواد غذایی در سحری و حذف آن فاصله بین افطار و شام تا وعده افطار روز بعد حدود ۲۴ ساعت می شود كه خالی ماندن دستگاه گوارش و نداشتن منبع انرژی برای این مدت طولانی بسیار مضر است.

    چرا كه كلیه فعل و انفعالات بدن ، عدم در دسترس بودن آب برای فعل و انفعالات و اتمام انرژی به علت مصرف یك وعده غذا دچار اختلال شده و عوارض مختلفی چون سوزش سردل، زخم معده، عدم تمركز فكری، بی خوابی و عصبانیت دیده می شود. بنابراین توصیه می شود افرادی كه از رژیم غذایی استفاده می كنند، وعده ناهار رژیم خود را به جای سحری مصرف كنند.

    با توجه به اینكه استفاده از غذاهای فیبردار مثل سبزیجات كه دارای حجم زیاد و كالری كمی هستند، در این گروه از افراد آزاد است. بنابراین توصیه می شود از این گروه مواد غذایی بیشتر مصرف نمایند؛ چرا كه مواد پرفیبر آب زیادی را در خود نگه می دارند و به كندی و در طول روز آزاد می كنند و سبب می شوند كه تشنگی عارض نشود.

    از طرف دیگر میان وعده هایی كه معمولاً شامل میوه ها است را می توان هم در وعده سحری و هم بعد از شام مصرف كرد. با توجه به اینكه قند میوه ها از نوع مركب بوده و به كندی جذب بدن می شود، توصیه می شود برای اینكه سطح قند خون ثابتی را در طول روز داشته باشید از این گروه غافل نشوید.

    در افطار روزه دارانی كه تحت رژیم غذایی هستند، بایستی وعده صبحانه رژیم خود را به عنوان افطاری در نظر گرفته و روزه خود را با موادی كه دستگاه گوارش را تحت فشار قرار ندهد، باز كنند (به طور مثال مصرف آب، چای یا شیر ولرم همراه چند عدد خرما). بعد از وقفه ای كوتاه بین افطاری و شام وعده شام رژیم غذایی را به عنوان شام مصرف كنند.

    با انجام این توصیه ها شما خواهید توانست همان مقدار كالری كه در رژیم غذایی تان تجویز شده را دریافت كرده و طبق همان برنامه وزن خود را كم كنید.برای افرادی كه تحت رژیم های درمانی هستند، معمولاً یك فعالیت بدنی هم توصیه می شود.

    بهترین زمان برای انجام فعالیت بدنی البته به صورت آهسته و پیوسته بعد از افطار است؛ چرا كه انجام ورزش در طول روز با توجه به از دست دادن انرژی و تعریق سبب اتمام ذخایر انرژی بدن و تشنگی شده كه ممكن است باعث ضعف و بی حالی و سرگیجه شود. توصیه می شود بعد از افطار پیاده روی به صورت آهسته ولی پیوسته انجام دهید تا هم حركت انجام یافته باعث از دست دادن كالری شود و هم حركات عضلات شكم با به حركت واداشتن دستگاه گوارش در هضم مواد غذایی مصرف شده كمك كند.
    [hr]
    فواید ورزش در ماه رمضان

    از دست رفتن آب بدن، از آن بهره جویند و به این ترتیب احتمال وقوع خطرات ناشی از کم آبی را به حداقل برسانند. راهکار دیگر هم این است که افراد از مصرف مواد غذایی که باعث از دست رفتن آب بدن از راه ادرار می شود، خودداری کنند. در این بین کافئین یکی از مهمترین این مواد است که در قهوه و چای فراوان وجود دارد

    ماه مبارک رمضان، ماه خیر و برکت ، ماه انسان ساز و ماه نزول برکات است که هرچه انسان کامل تر باشد از فواید این ماه بیشتر بهره می برد. “ورزش” که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است ، در این ماه جلوه پررنگتری یافته و می تواند نقش خود دراین مهم را بهتروبیشتر ایفا کند.
    “ورزش” نه تنها با “روزه” منافاتی ندارد بلکه اگربه صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می شود واستقامت فکری و صبر آنان را تقویت می کند.

    ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری کرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می نماید بطوریکه ورزشکارانی که روزه می گیرند کمتر دچار مشکلات گوارشی و قند خون می شوند.

    ورزشکاران می توانند با یک برنامه غذایی غنی،انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت های ورزشی و حفظ ساختار بدنی بدست آورند. استفاده به موقع و به اندازه از آب ازدیگر نکاتی است که می بایست در طول این ماه به آن توجه کرد. در ماه مبارک رمضان کم آبی می تواند در برخی از موارد به خصوص هنگام ورزش کردن مشکل ساز شود اما با تغییر زمانی در برناه های ورزشی می توان بااین مشکل مقابله کرد.

    ورزشکاران می توانند برنامه ورزشی صبح خود را به عصر و بعد از افطار منتقل کنند و به این ترتیب، احتمال وقوع مشکلات را به حداقل برسانند.
    به افرادی که امکان تغییر برنامه ورزشی خود را ندارند نیز توصیه می شود که درهنگام سحر و افطار مقدار بسیار زیادی آب بنوشند
    [hr]
    چند توصیه برای انتخاب سحری در ماه رمضان

    یک سوال بسیار رایج در بین مردم در ماه رمضان همیشه چگونگی توزیع مواد غذایی در طول این ماه می‌باشد تا هم بعد از ماه رمضان دچار مشکلات گوارشی و یا کمبودهای غذایی نشوند و هم در طول روز انرژی بیشتری داشته و تشنگی و گرسنگی بر آنها غلبه نکند و بتوانند به کارهای روزمره خود نیز بپردازند.
    چند توصیه برای انتخاب سحری در ماه رمضان

    یک توصیه جدی!

    اولین توصیه‌ای که به شما عزیزان دارم ‌این است که تحت هیچ شرایطی وعده سحری خود را حذف نکنید. با توجه به ‌اینکه ماه رمضان امسال در تابستان قرار گرفته و شب‌ها کوتاه‌ترند، تعداد زیادی از شما وعده سحر خود را حذف می‌کنید. اما توصیه من به شما‌ این است که در طی شب هر سه وعده غذایی افطار، شام و سحری را داشته باشید.

    حذف سحری ممکن است باعث افت قند خون و کاهش عملکردتان در طی روز شود. همچنین با حذف‌ این وعده غذایی گرسنگی شدید شما سبب ترشح هورمون‌ها و ارسال سیگنال‌هایی در مغزتان می‌شود که وعده بعدی یعنی افطار را بسیار حجیم، پرچرب و پرکربوهیدرات انتخاب می‌کنید. این مساله هم می‌تواند در ‌این دوران سبب مشکلات گوارشی مثل برگشت اسید معده به مری و ترش کردن شود و هم سبب افزایش وزن ناخواسته گردد. اگر بدون سحری اقدام به روزه گرفتن کنید در طول روز دچار کاهش تمرکز و توان کاری می‌شوید. ‌این عوارض هیچ ارتباطی به روزه گرفتن ندارد و نتیجه تغذیه نامناسب شما است.

    برخی از شما عزیزان اعتقاد دارید که اگر سحری نخورید، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و بارها به ‌این نحو بدون مشکل روزه گرفته‌اید در صورتی که لازم به یادآوری است که حتی اگر از نظر گوارشی نخوردن سحری مشکل ظاهری ‌ایجاد نکند، ولی از نظر علم تغذیه تنها سیری شکم مهم نبوده، بلکه سیری سلولی بسیار اهمیت دارد. فردی که سحری نمی‌خورد به بدن خود فشار بسیاری وارد کرده که در نهایت علاوه بر سوء تغذیه، احتمال واکنش بدن برای مقابله با گرسنگی بسیار طولانی را به همراه دارد که ‌این خود منجر به احتمال کاهش انرژی مورد نیاز روزانه بدن و در نهایت چاقی می‌شود.
    در وعده سحری بهتر است چه چیزهایی میل کنید؟

    وعده سحری می‌تواند ویژگی یک صبحانه معمولی را داشته باشد و اگر عادت به مصرف غذای سرد دارید، می‌توانید وعده‌ای مشابه صبحانه را میل کنید و اگر به غذای گرم عادت دارید می‌توانید وعده‌ای مانند ناهار میل کنید. اگر در هنگام صبح ترش می‌کنید و یا تلخی دهان دارید باید از غذاهای سبک در وعده سحری استفاده کنید و پس از خوردن سحری برای مدت ۲۰ دقیقه راه بروید و بلافاصله نخوابید.

    باید از مصرف غذاهای چرب و شور در وعده سحری پرهیز کنید و از سبزیجات به مقدار زیاد مانند کاهو، گوجه فرنگی و سالاد در ‌این وعده استفاده نمایید تا در طول روز کمتر احساس تشنگی کنید.
    سعی کنید در وعده سحر بیشتر از غذاهای پر پروتئین مثل انواع گوشت‌ها، حبوبات و یا لبنیات کم چرب استفاده نمایید. در هنگام سحر سعی کنید از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و دارای فیبر مانند غلات کامل، حبوبات و سبزیجات به جای کربوهیدرات‌های ساده مثل قند، مربا و نان‌های بدون سبوس استفاده کنید؛ چرا که کربوهیدرات‌های پیچیده سرعت هضم کم و خاصیت سیر کنندگی بیشتری دارند و به حفظ قند خون در محدوده طبیعی و تاخیر در ایجاد حس گرسنگی کمک می‌کنند. به هر میزان که سحری سبک‌تر باشد، احساس سنگینی، کسالت و خواب آلودگی کمتر بروز کرده و فعالیت روزانه را با نشاط بیشتری آغاز می‌کنید. هنگام سحر از خوردن غذاهایی نظیر کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، کتلت و گوشت‌های سرخ شده خودداری کنید. ‌این غذاها به همراه غذاهایی که ادویه زیادی دارند، باعث عطش زیاد و ترش کردن معده می‌شوند.

    مصرف میوه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان (زرد، نارنجی و قرمز) در طول روز و همچنین در ‌این ماه برای پوست ضروری است. پس در صورت امکان در وعده سحری خود یکی از‌ این میوه‌ها را نیز بگنجانید.
    در وعده سحر سعی کنید از مصرف قند‌های ساده (قند و شکر) و شیرینی‌جات اجتناب کنید تا در طی روز دچار گرسنگی و افت قند نشوید. همچنین مصرف ادویه زیاد نیز در وعده سحر سبب افزایش گرسنگی و تشنگی در طی روز می‌شود. در مجموع در وعده سحر از غذاهای با نمایه گلیسمی‌پایین (مثل پروتئین‌ها، نان سبوسدار و سبزیجات حاوی فیبر بالا) استفاده نمایید.
    [hr]
    بهترین نوشیدنی‌های ماه رمضان

    ماه رمضان چند روزی است که آغاز شده است و اکثریت مردم روزه دار هستند اما روزه داری مسائلی را نیز به همراه دارد که مهمترین آن ها تشنگی است و با توجه به طولانی بودن روز در بسیاری از روزه داران به وجود می آید. بهترین راه برای جلوگیری از تشنگی در طول روزه داری این است که هنگام سحر و افطار از نوشیدنی های مناسب استفاده کنید.
    نوشیدنی های خوب برای سحری

    سحر زمانی است که باید بدن را آمده برای 17ساعت روزه داری کنید به همین علت باید از بهترین و مقوی ترین مواد غذایی و البته نوشیدنی های مناسب استفاده کنید تا در طول روز به هیچ عنوان تشنه یا گشنه نشوید.

    ** آب همیشه به عنوان بهترین نوشیدنی در هر زمانی شناخته میشود و در هنگام سحر نیز سعی کنید بیشتر آب استفاده کنید. البته دقت داشته باشید که آبی که می نوشید نباید خیلی خنک یا گرم باشد و ابی با دمای اتاق برای رفع تشنگی بهترین گزینه است.

    ** برای آنکه در طول روز از تشنگی فرار کنید، می توانید چند قطره لیموترش در آب خود بچکانید. این محلول معجزه ای برای روزهای گرم تابستان و فرار از تشنگی در هنگام روزه داری است.

    ** یکی از بهترین جایگزین های آب برای افرادی که در طول روز بسیار تشنه می شوند عرق کاسنی است. اگر در طول روز تشنه می شوید می توانید هنگام سحر به جای آب از عرق کاسنی استفاده کنید.

    ** در کنار نوشیدنی های مناسب برخی از نوشیدنی های نیز ممنوعه هستند و باید از مصرف کردن آن ها جدا پرهیز کنید. یکی از نوشیدنی های ممنوعه هنگام سحر چای پر رنگ است که باعث می شود آب بدن در طول روز کاسته شده و تشنگی به سراغ روزه دار آید. نوشیدنی های مخصوص افطار پس از 17 ساعت عبادت و روزه داری، افطار زمانی است که باید قوای از دست رفته بدن را به آن بازگردانید به همین علت استفاده از نوشیدنی های مقوی و سرشار از ویتامین لازم است. البته دقت داشته باشید شما می توانید از این نوشیدنی ها در زمانی بین افطار تا سحر استفاده کنید.

    ** سعی کنید همیشه روزه خود را با یک نوشیدنی افطار کنید و بهترین گزینه ها برای باز کردن روزه چای، شیر گرم و آب جوش هستند. مایعات سریعا قوای بدن را به آن باز می گردانند همچنین دستگاه گوارش را آماده برای دریافت مواد غذایی می کنند.

    ** به هیچ عنوان از نوشیدنی های سرد و تگرگی استفاده نکنید. تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که نوشیدنی های سرد بعد از مدت طولانی که هیچ چیزی نخورده اید می توانند دستگاه گوارش و اندام های داخلی بدن را دچار مشکلات گوناگون کنند.

    ** برای زمان میان افطار و سحر از آب میوه های طبیعی استفاده کنید تا هم عطش شما برطرف شود و هم ویتامین های لازم وارد بدن شوند. استفاده از آب هندوانه بهترین گزینه برای روزه دارانی است که احساس تشنگی آن ها بعد از افطار همچنان باقی مانده است.

    ** سعی کنید در طول ماه مبارک رمضان نوشابه و تمامی نوشیدنی های گاز دار را فراموش کنید. این نوشیدنی های نیاز به معده ای فعال برای هضم شدن دارند اما زمانی که معده شما به خاطر روزه داری کم کار شده دیگر توانی برای هضم نوشابه باقی نمی ماند.
    [hr]
    چطور در ماه رمضان ورزش کنیم؟

    ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی‌های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌های ذهنی انسان دارد.

    اما چگونه باید در طول این ماه ورزش را ادامه داد؟

    تداوم ورزش، راهی مناسب برای سلامت و لذت بردن بیشتر از این ماه است. اگر فرد اصول تغذیه‌ای صحیح را رعایت کند، می‌تواند در کنار روزه‌داری به ورزشی منظم و ملایم نیز بپردازد و این‌گونه سلامت جسمی خود را تامین نماید. در ضمن این نکته مهم را در نظر داشته باشید که قطع تمامی فعالیت‌ها به مدت یک ماه، ممکن است قدرت و استقامت قلبی ـ عروقی شما را با مشکل مواجه ‌سازد.
    نکته مهم آن است که در این ماه به ورزش ادامه دهید. ثبات و تداوم فعالیت بدنی، عنصری کلیدی برای حفظ سلامت و تناسب اندام است که نباید فراموش شود

    1- شدت ورزش خود را کاهش دهید.

    برای جلوگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه رمضان باید از انجام حرکات سنگین ورزشی اجتناب کرد. فعالیت زیاد فرد روزه دار در ماه رمضان، به صرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق طی ساعات روز منجر می شود که می‌تواند موجب عطش فراوان و افت فشارخون فرد شود. با کاهش شدت برنامه ورزشی، می‌توانید فعال بمانید و در عین حال انرژی خود را از دست ندهید. به عنوان مثال اگر همیشه می‌دویدید ، آن را به پیاده‌روی سریع تبدیل کنید، یا اگر همیشه به مدت یک ساعت ورزش می‌کردید، زمان آن را (بسته به قدرت جسمانی خود) به 30 تا 45 دقیقه کاهش دهید.
    2- تداوم در فعالیت‌های بدنی مهم است.

    نکته مهم آن است که در این ماه به ورزش ادامه دهید. ثبات و تداوم فعالیت بدنی، عنصری کلیدی برای حفظ سلامت و تناسب اندام است که نباید فراموش شود.
    با این‌که شاید در ماه مبارک رمضان، فرصت زیادی برای ورزش و انجام تمرینات بدنی نباشد، اما همین 20 دقیقه فعالیت هم کمک زیادی به حفظ سلامت و وزن مناسب می‌کند و این گونه پس از ماه رمضان برگشتن به برنامه ورزشی عادی ساده‌تر خواهد بود.
    لازم نیست که یک ساعت تمام و به همان شدت سابق ورزش کنید، فقط همان‌قدر که می‌توانید تلاش کنید تا در طول این ماه نیز تداوم برنامه ورزشی را حفظ کرده باشید.
    3- زمان مناسبی را برای ورزش انتخاب کنید.

    به جای این‌که هر زمان راحت بودید ورزش کنید، زمانی را انتخاب کنید که بیشترین میزان انرژی را دارید و ورزش لطمه‌ای به روزه شما نمی‌زند. شاید راحت‌تر باشید اگر 20 دقیقه زودتر از خواب بلند شوید و قبل از خوردن سحری ورزش کنید؛ گروهی نیز ممکن است ترجیح بدهند پس از وعده افطار ورزش کنند. اما به یاد داشته باشید که بلافاصله بعد از مصرف غذا نباید ورزش کرد. بهترین وقت شروع ورزش دو تا سه ساعت بعد از صرف افطار است. فاصله بین غذاخوردن و ورزش کردن باعث می‌شود تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا کرده و خون به راحتی در عضلات جریان یابد
    پس به میزان انرژی خود در طی روز دقت کرده و زمان مناسب را پیدا کنید. هر زمان از شبانه‌روز که شما بتوانید بدون لطمه به روزه و احساس خستگی ورزش کنید، همان زمان مناسب خواهد بود.
    4- ورزش مناسبی را انتخاب کنید.

    بهترین ورزش در طول ماه رمضان، شنا و پیاده روی و ورزش‌های هوازی پس از صرف افطار است، چرا که از گرفتگی عضلات پیشگیری می‌کند.
    ورزش‌های تفریحی، ملایم و با نشاط (به ویژه تمرینات هوازی) موجب تسریع گردش خون می‌شوند. بدین ترتیب خون و در نتیجه اکسیژن بیشتری به مغز می‌رسد و شادابی و نشاط را در ورزشکاران روزه‌دار به دنبال دارد و ذهن را برای یادگیری و تمرین، خلاق تر می‌کند.
    این امر تنها منحصر به نوجوانان و جوانان نمی‌شود، بلکه در بزرگسالان نیز صادق است. به انواع ورزش‌هایی که به طور مستمر و طولانی مدت (بیش از 2 دقیقه) طول می‌کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین، کمتر از 70 درصد حداکثر ضربان قلب است تمرینات هوازی گفته می‌شود. پیاده روی، دوی نرم، دوی استقامت، شنا و دوچرخه سواری، استفاده از تردمیل و دوچرخه ثابت جزء ورزش های هوازی هستند.
    [hr]
    روش صحیح رژیم غذایی در ماه مبارک رمضان
    چطور شما می توانید در ماه رمضان رژیم غذایی را ادامه دهید ؟
    فربه های عزیز ; با آرزوی قبولی طاعات وعبادات شما در این ماه مبارک.

    قانونی در پزشکی وجود دارد که می گوید: اگرمیخواهید لاغرشوید باید غذای خودرا در وعدهای پراکنده بخورید.زیرا جمع کردن وعده ها مانع کاهش وزن می شود.
    در روزهای عادی غذاهای رژیم را در 5 وعده تقسیم می کنیم که شامل 3 وعده اصلی و دو میان وعده میشود. اما در ماه رمضان مبارک اگر این فرد همه آن غذاها را در وعده افطار بخورد وتا افطار روز بعد چیزی نخورد حتما چاق می شود .
    اما اگر در دو وعده بخورد کمتر چاق می شود .
    بهترین حالت این است که غذاهارا در این ماه در سه وعده بخورید (اولی هنگام افطار، دومی آخرین ساعات شب و سومی در سحر).

    توصیه ما درماه مبارک به عزیزان فربه این است که:
    1 – در مهمانی های ماه مبارک خود را فراموش نکنند و قدرت اراده خود را در محک بگذارند .
    2 – از زولبیا وشیرینیجات ماه مبارک رمضان دست بکشند و تنها از خرما استفاده کنند .
    3 – غذاهای رژیم خود را در 3 وعده میل فرمایند .
    [hr]
    دانستنی های تغذیه در ماه رمضان
    هر ساله پس از ماه مبارک رمضان اکثراً یا افزایش وزن پیدا می کنیم یا ضعیف شده و دچار بیماری های گوارشی می شویم. این عوارض از آنجا ناشی می شود که یاد نگرفته ایم اصولی روزه بگیریم .
    پرخوری و بدخوری دلیل عمده این عوارض است.

    تغذیه صحیح در ماه رمضان بسیار اهمیت دارد و باید مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، ماهی، لبنیات و سبزی ها، قسمت اعظم رژیم غذایی شخص را در برگیرد.
    مصرف تمام مواد غذایی باید روی اصول و برنامه باشد.مثلا اگر می گوییم لبنیات خوب است، باید در نظر داشته باشیم که مصرف بالای لبنیات بدون مصرف آب به میزان کافی، ایجاد سنگ های مجاری ادراری را بسیار افزایش می دهد.
    مصرف مواد پروتئینی (گوشت، مرغ، لبنیات و ماهی) به تنهایی کافی نیست، بلکه در کنار آنها باید از سبزیجات، سالاد، آب و حبوبات استفاده نمود تا از یبوست جلوگیری شود و باید در نظر داشت که مصرف زیاد غذاهای پروتئینی باعث تشنگی می شود.
    در خصوص کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار روزه می گیرند، باید تمام مواد مغذی در رژیم غذایی آنها گنجانده شود. این نوجوانان باید در وعده سحر به مقدار کافی غذا بخورند و آب میوه هایی مثل هویج و گوجه فرنگی را بسیار مصرف نمایند.
    چگونگی روزه گرفتن در ماه رمضان

    روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان منافع معنوی ، فیزیکی ، روحی و اجتماعی به همراه دارد ، ضمن اینکه باید رعایت نکات پزشکی و نحوه تغذیه نیز مورد توجه قرار گیرد. بنابراین نیاز به مصرف غذای زیاد هنگام افطار و سحر نیست ، بلکه آنچه مهم است نحوه رژیم غذایی در این ماه است. بدن مکانیسم های تنظیم کننده ای دارد که در طی روزه داری فعال می شوند و سوخته شدن مؤثر چربی بدن در این ماه رخ می دهد. یک رژیم غذایی متعادل برای حفظ سلامت و فعالیت فرد در طی ماه رمضان کافی است. اختلالات بوجود آمده در این ماه ناشی از مصرف زیاده از حد غذا ، مصرف نامتعادل غذا و خواب کم است .
    سحر:

    سحری را سبک مصرف کنید.
    افطار:

    نیاز فوری بدن در هنگام افطار به دست آوردن یک منبع انرژی به شکل گلوکز(قند خون) برای هر سلول زنده به خصوص سلول های مغز و اعصاب است. خرما و آب میوه منابع خوب قند هستند، لذا هنگام افطار مصرف خرما، آب میوه ، سوپ سبزیجات با رشته به منظور حفظ تعادل قند، آب و مایعات بدن توصیه می شود.
    شام :

    – گروه گوشت: مرغ ، گاو، گوساله، ماهی و …
    – گروه نان وغلات: این گروه منبع خوبی از کربوهیدرات های مرکب هستند و تأمین کننده انرژی ، پروتئین، مواد معدنی و فیبرهای غذایی می باشند.
    – گروه لبنیات ( شیر ، ماست ، پنیر و…) شیر و محصلات لبنی منابع خوب پروتئین و کلسیم هستند که برای حفظ بافت بدن و عملکرد های متعدد فیزیولوژیک ضروری می باشد.
    – گروه سبزیجات : سبزیجات منبع خوب فیبرهای غذایی ، ویتامین A و سایر مواد شیمیایی گیاهی که آنتی اکسیدان هستند، می باشد. این مواد در جلوگیری از سرطان، بیماری های قلبی-عروقی و بسیاری از بیماری های دیگر مفید است.
    – گروه میوه ها : میوه را به عنوان آخرین قسمت شام یا فاصله کمی بعد ازشام مصرف کنید تا باعث سهولت هضم غذا شده و از بروز بسیاری از مسائل جلوگیری کند. میوه های ترش ، ویتامین C بدن را فراهم می کنند میوه ها منبع خوبی از فیبرهای غذایی هستند . میوه ها و مخلوطی از مغزها را می توان بعد از شام یا قبل از خواب مصرف کرد.
    کاهش وزن و افزایش چربی خون به علت بدخوری و پُرخوری در ماه رمضان

    بسیاری از افراد طی این ماه به لحاظ تغذیه دچار بد خوری و یا پُرخوری شده و در تغذیه افراط می کنند به گونه ای که ممکن است، حتی وزن فردی کاهش یافته، اما میزان چربی خونش افزایش یابد، بنابراین علت اصلی این مشکلات افراط در مصرف شیرینی جات است چون شیرینی جات، مواد قندی و چربی ها، به راحتی سلامت مصرف کنندگان را با خطر مواجه می کند. بنابراین باید از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ کرده به شدت خودداری کرد، چون برخلاف آنچه که مردم گمان می کنند که طی ماه رمضان به واسطه روزه گرفتن وزن افراد کم می گردد و همچنین افرادی که دچار چربی خون بالا هستند ،چربی خون آنها کاهش می یابد، در بسیاری از موارد مشاهده شده که پس از ماه رمضان نه تنها باعث کاهش وزن نشده، بلکه موجب افزایش وزن و چربی هم می شود.
    مصرف زیاد مواد غذایی چرب هنگام افطار باعث بی اشتهایی در هنگام سحر می شود، چون هضم چربی ها در بدن نیازمند مدت زمان طولانی تراست، استفاده از خوراکی ها و مواد غذایی تا دیر وقت و به تأخیر انداختن زمان خواب، موجب بی اشتهایی و بی حوصلگی هنگام سحر می شود، بنابراین اگر وعده افطار به صورت مناسب مصرف شود مشکلی برای وعده سحر ایجاد نخواهد شد.
    اگر روزه به شیوه مناسب انجام نشود یعنی رژیم غذایی به گونه ای باشد که کالری بیش از حد ممکن وارد بدن شود، به طور حتم به بدن آسیب می رسد. بنابراین اگر روزه داری به شیوه صحیح انجام شده باشد، می تواند با کاهش کالری در بدن، نوع خوب کلسترول یا HDL را در بدن افزایش داده و موجب کاهش کلسترول بد یا LDL شود. در غیر این صورت کلسترول بد خون افزایش می یابد.
    [hr]
    بهترین رژیم غذایی در ماه رمضان

    ماه معنوی رمضان در پیش است و همه برای استقبال از این ماه مبارک و پربرکت آماده می‌شویم. با این حال بسیاری از افراد می‌خواهند بدانند که آیا ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوی، برای سلامتی آنان نیز مفید است. بعضی‌ها دوست دارند وزن خود را کاهش دهند و بعضی‌ها هم نگران هستند که وزن‌شان کم شود. امسال که ماه مبارک رمضان با فصل تابستان مقارن شده است، روزه‌داری برای بسیاری از افراد، به ویژه نوجوانان و افراد مسن تا حدودی دشوار می‌شود؛ بنابراین مسأله تغذیه مناسب برای این افراد از اهميت بیشتری برخوردار است.

    نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که در ماه رمضان نیازی به دریافت غذای بیشتری نسبت به ایام دیگر نیست و چه بسا ممکن است که فرد نیاز به دریافت غذای کمتری هم داشته باشد، چراکه میزان استراحت، بیشتر و فعالیت کمتر می‌‌شود و متابولیسم بدن نیز به خودی خود کاهش می‌یابد. بنابراین نه لاغرها خیلی نگران باشند و نه آنهایی که چاق هستند، چرا که با رعایت یک برنامه غذایی مناسب می‌توان به هدفی که دنبال می‌شود، رسید. لازم به ذکر است که نباید فلسفه روزه‌داری را تا حد مسائل مادی تنزل داد، چراکه ارزش معنوی روزه‌داری به هیچ عنوان قابل قیاس با فوائد مادی آن نیست. اگرچه اغلب افراد، به ویژه آنهایی که چاق هستند، دوست دارند کمی از وزن خود را کاهش دهند، اما نباید با این دید به این ماه پربرکت نگاه کرد. چه بسا کاهش وزن‌هایی که در این ماه اتفاق می‌افتد، نه تنها مفید نیست، بلکه مضر نیز ‌باشد که در ادامه به آن اشاره می‌گردد.
    چگونه می‌توان فهمید که دریافت غذایی مناسب است؟

    پایش وزن یکی از مهم‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌هاست. عدم تغییر وزن نشان‌دهنده دریافت مناسب انرژی می‌باشد. البته افرادی که دارای اضافه‌ ‌وزن و یا چاق هستند، در صورت کاهش دریافت غذایی و افزایش فعالیت بدنی می‌توانند مقداری از وزن اضافه خود را کم کنند. ضمناً صرف دریافت کافی انرژی برای اطمینان از یک تغذیه مطلوب کفایت نمی‌کند و باید به این نکته توجه نمود که استفاده از تمام گروه‌های غذایی برای تأمین مواد مغذی مورد نیاز فرد الزامی است.
    در ایام ماه مبارک رمضان چند وعده غذا باید خورد؟

    توصيه می‌شود افراد، به ویژه نوجوانان و افراد مسن حداقل سه وعده غذایی داشته باشند. خوردن افطار، شام و سحری تامین‌کننده این هدف است. حذف هیچ‌کدام از این سه وعده برای هیچ گروه سنی و حتی افراد چاق و دارای اضافه ‌وزن توصيه نمی‌شود. جدا نمودن وعده افطار از شام باعث می‌شود که افراد چاق تمایل زیادی برای خوردن وعده سنگین پیدا نکنند؛ البته به شرطی که افطار سبک و با دانسیته انرژی پایین داشته باشند.

    برای مثال توصیه می‌شود که شروع افطار با سوپ ولرم یا مقداری شیر به همراه مقدار کمی ازمیوه‌های خشک، نظیر خرما، کشمش و برگه آلو باشد. مصرف زولبیا و بامیه چون حاوی مقادیر زیادی قند ساده و چربی مضر است، به هیچ عنوان توصيه نمی‌شود و زمان مناسب برای صرف شام حدود دو ساعت بعد از وعده افطار می‌‌باشد. شام باید حاوی مقادیر متناسبی مواد غذایی از گروه نان و غلات (برنج، نان، سیب زمینی یا ماکارونی)، گروه گوشت و حبوبات (گوشت قرمز، مرغ، ماهي، لوبیا، عدس، نخود و …)، گروه لبنیات (شیر، ماست، دوغ) و گروه سبزیجات و همچنین با یک فاصله زمانی، گروه میوه‌جات باشد. در وعده سحر نیز همه گروه‌های فوق توصيه می‌شود. باید توجه نمود که دریافت مایعات و غذاهای حاوی آب، مانند شیر، سالاد، سبزی و میوه می‌تواند تا حدودی تشنگی، بویژه در ایام تابستان را کاهش دهد. ضمنا ًبرخی از مواد غذایی باعث تشدید تشنگی می‌شوند که باید از مصرف زیاد آنها در وعده سحر اجتناب کرد.

    مواد غذایی مانند نمک، ادويه‌جات، غذاهاي پرچرب، كله‌پاچه و سیرابی و مصرف بیش از اندازه گوشت و پروتئین حیوانی كه موجب افزایش اوره و به تبع آن دفع زیاد آب از بدن می‌شود نیز توصيه نمی‌گردد. مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند نان‌ها، بویژه سنگک یا بربری كه قند آنها به آهستگی آزاد می‌شود، برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز توصيه می‌گردد.
    افزایش وزن در افراد چاق

    بسیاری از افراد چاق در این ایام نه تنها وزن‌شان کم نمی‌شود، بلکه دچارافزایش وزن نیز می‌شوند؟ قبل از اینکه به علت این مسأله بپردازیم، باید بگوییم که متأسفانه ‌هنوز خيلي از ما درست نمي‌دانيم كه اصلا تعريف چاقي چيست؟ شما به چه كسي چاق مي‌گوييد؟ تعاریف متعددی برای چاقی و افزایش وزن وجود دارد؛ براي مثال در گذشته اضافه‌وزن به حالتی گفته می‌شد که وزن بدن 10 تا 25 درصد بالاتر از وزن ایده‌آل برای قد و سن باشد و چاقی به حالتی گفته می‌شد که وزن بدن 25 درصد یا بیشتر، بالاتر از وزن ایده‌آل باشد.

    از طرف ديگر در گذشته براي محاسبه وزن ايده‌آل يك فرد براساس نظریه بروکای فرانسوی قد فرد به سانتي‌متر را منهاي 100 ‌كرده و عدد به‌دست‌آمده را به عنوان وزن مناسب وي برآورد مي‌كردند.
    با اين حال تعریفی که در مقیاس جهانی مقبولیت بیشتری یافته، از درجه‌بندی بر اساس نسبت قد و وزن به دست آمده است.در این تعریف از شاخصی به نام «نمايه توده بدنی» استفاده شده است. این نمايه از تقسیم وزن براساس «کیلوگرم» بر مجذور قد بر اساس«متر» به دست می‌آید. عدد به‌دست‌آمده چنانچه كوچك‌تر از 18.5باشد، فرد داراي كمبود وزن، اگر بين 18.5 تا 24.9 باشد، داراي وزن طبيعي، چنانچه بين 25 تا 29.9 باشد دچار اضافه‌وزن، اگر بيشتر از 30 و كمتر از 9/34 باشد، چاقي درجه يك، اگر 30 يا بيشتر، اما كمتر از 9/39 باشد، چاقي درجه دو و نهايتاً اگر بزرگ‌تر از 40 باشد، به عنوان چاقي درجه سه محسوب مي‌شود.

    به عنوان مثال فردی با وزن 70 کیلوگرم و قد 1/7 متر، BMI=70/1.7*1.7 یعنی BMI=24/2، داراي نمايه توده بدني طبیعی است.اين طبقه‌بندي فقط در بزرگسالان بالاتر از 18 سال كارايي دارد و چنانچه بخواهيم وضعيت چاقي و يا اضافه‌وزن را در كودكان مورد ارزيابي قرار دهيم، با يستي از نمودارهاي رشد مربوطه استفاده نماييم.

    با وجود آنکه شاخص توده بدنی روشی آسان و مناسب برای اندازه‌گیری چاقی است، مطالعات اخیر بیانگر اهمیت بعد دیگری از چاقی و یا انتشار موضعی چربی اضافه در بدن می‌باشد. براساس این مطالعات احتمال ناتوانی و مرگ و میر به دنبال چاقی با توجه به نحوه پراکندگی این چربی‌ها متفاوت بوده و به‌عبارت دیگر افراد با چربی شکمی (که تحت عنوان چاقی شکمی شناخته می‌شود) در معرض بالاترین خطر هستند. شاید شما اصطلاحی به نام چاقی سیبی‌ شکل یا گلابی ‌شکل را شنیده باشید. معمولاً خانم‌هاي چاق داراي مدل گلابي و آقايان داراي مدل سيب هستند. اگرچه شما ممكن است از تجمع چربی در بازوها، سینه، شکم و یا در ناحیه ران خود شکایت داشته باشید، ولی آنچه که در انواع مختلف تجمع چربی اهمیت بیشتری دارد، افزایش چربی به ویژه در ناحیه شکم و پهلوهاست که رابطه مستقیم با میزان خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف، از جمله بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و افزایش چربی‌های خون خواهد داشت.
    لذا اندازه‌گیری میزان چربی در این ناحیه اهمیت ویژه‌ای دارد. بنابراين يكي از راه‌هاي ساده و كم‌هزينه براي ارزيابي چربي در بدن اندازه‌گيري دور كمر است. مطالعات بر روی افراد دچار چاقی شکمی نشان داده است که دور کمر بیش از 94 سانتی‌متر در آقایان و بیش از 80 سانتی‌متر در خانم‌ها نقطه شروع خطر بوده و نیاز به کنترل دارد. دور كمر بيش از 102سانتي‌متر در مردان و بيش از 88 سانتي‌متر در زنان هم خطرناك تلقي می‌شود. همچنين نسبت دور كمر به دور باسن مناسب براي مردان 9/0 و براي زنان 8/0 مي‌باشد.

    خورن غذاهای شیرین در ماه رمضان

    یکی از علل افزایش وزن در ماه مبارک رمضان مصرف بیش از اندازه غذاهای شیرین مانند زولبیا، بامیه، خرما، شیرینی و نوشیدنی‌های شیرین، به ویژه هنگام افطار و همچنین غذاهای پرچرب و سرخ‌شده در وعده سحر به همراه کاهش فعالیت بدنی و احیاناً حذف وعده سحری می‌باشد.
    در خصوص حذف سحري و يا خوردن تنها يك وعده غذا درايام رمضان باید اشاره نمود که از نظر علمي و دانش تغذيه این روش به هیچ عنوان توصيه نمي‌شود. بدن انسان براي تأمين نيازهاي خود از منابع مختلفي، از جمله ذخاير گليكوژن، ذخاير چربي و حتي بافت عضلاني استفاده مي‌كند. البته منبع ترجيحي براي تأمين انرژي اكثر بافت‌ها، كربوهيدرات‌ها يا به عبارتي همان ذخاير گليكوژن موجود در بدن است. چنانچه وعده سحري حذف گردد، بدن فرد در اين روزهاي بلند تابستان به مدت تقريباً 20 ساعت در فاز گرسنگي قرار مي‌گيرد. به طور طبيعي ذخاير گليكوژن بدن يك فرد پس از 8 الي 12 ساعت ناشتايي يا گرسنگي تخليه مي‌گردد و بدن براي تأمين انرژي مورد نياز علاوه بر بافت چربي، بافت عضلاني را نيز مصرف مي‌كند. از طرف ديگر چون این افراد تنها يك وعده غذا مي‌خورند، مطمئناً بيش از اندازه غذا می‌خورند و چون بدن انسان ظرفيت محدودي براي مصرف اين دريافت بالاي غذايي دارد، بناچار آن را ذخيره خواهد نمود که معمولاً به شكل بافت چربي است. بنابراين نتیجه اين روش، كاهش تدريجي بافت عضلاني و افزايش درصد چربي بدن خواهد بود.
    اين تغيير در تركيب بدن در درازمدت موجب كاهش متابوليسم و سوخت و ساز بدن و به تبع آن احتمال افزايش وزن بيشتر در ماه‌هاي بعدي خواهد بود.
    تعیین میزان چربی

    بايد در نظر داشت كه اضافه ‌وزن همواره ناشي از افزايش وجود چربي در بدن نيست، بلكه افرادي كه داراي حجم عضلاني زياد هستند نيز طبق تعريف مي‌توانند داراي اضافه‌وزن باشند. در حالي كه به تجمع بيش از حد بافت چربي در بدن، چاقي اطلاق مي‌شود. بسياري از ورزشكاران داراي نمايه توده بدني بالايي هستند و ممكن است با اين تعاريف، به ويژه استفاده از نمايه توده بدن داراي اضافه‌وزن يا چاق شناسايي شوند.

    امروزه روش‌هاي مناسب‌تري براي شناسايي چاقي واقعي وجود دارد. براي مثال، دانسيتوگرافي، اولتراسونوگرافي، بررسي محتويات پتاسيم بدن، بررسي محتواي کل آب بدن و… از روش‌هاي معمول در تعيين ميزان چربي بدن و به تبع آن تعيين چاقي است. استفاده از بيو امپدانس كه در واقع يك روش بسيار دقيق و كم‌هزينه مي‌باشد، مي‌تواند به راحتي ميزان و توزيع چربي در نواحي مختلف بدن را اندازه گيري کند. ميزان چربي قابل قبول در آقايان 8 تا 24 درصد و در خانم‌ها 21 تا 35 درصد است. هرچند كه باز هم توزيع چربي از اهميت بيشتري برخوردار است و چه بسا افرادي كه تجمع چربي در پايين تنه آنها زياد و ميزان چربي آنها در مجموع از مقادير فوق هم بيشتر باشد، ولي از نظر متخصصان چاق محسوب نشوند.
    یک توصیه برای کاهش وزن علمی

    با توجه به مطالب فوق توصيه مي‌شود كه حتي اگر نياز به كاهش وزن داريد، نه تنها وعده سحري را بخوريد، بلكه وعده افطار و شام را هم به صورت مجزا صرف نماييد. داشتن يك افطاري سبك نه تنها باعث كاهش اشتها، بلكه باعث افزايش متابوليسم بدن نيزمي‌گردد. در ضمن رعايت يك برنامه غذايي مناسب با شرايط شما كه حاوي همه گروه‌هاي غذايي، از جمله نان وغلات، گوشت وحبوبات، شير و لبنيات، ميوه و سبزي باشد و همچنين داشتن برنامه ورزشي منظم، مثل پياده‌روي پس از افطار يا شام، در رسیدن به هدف نهایی که یک کاهش وزن علمی است، کمک‌کننده خواهد بود.اما کسانی که تحت یک رژیم کاهش وزن هستند، بهتر است بدانند چنانچه در این ماه عضلات آنها آسیب ببیند، بدون شک نه تنها سودی از کاهش وزن نبرده‌اند، بلکه خطر چاقی خود را در آینده افزایش داده‌اند.

    بنابراین توصیه می‌شود که حتما کاهش وزن آنها از این نظر کنترل شود و بهتر است در هفته اول نوع کاهش وزن آنها مشخص شود و در صورت اطمینان از کاهش چربی برنامه خود را ادامه دهند.اما آنهایی که لاغرند و نگران لاغرتر شدن هستند، باید بدانند که رعایت یک الگوی غذایی مناسب مطمئناً مانع کاهش وزن آنان خواهد شد. این افراد باید آگاه باشند که معمولاً ذخایر گلیکوژن کمتری نسبت به افراد چاق دارند و زودتر ذخایرشان تخلیه می‌شود؛ لذا حذف وعده، بویژه سحری تحمل روزه‌داری را برای آنها دشوار می‌سازد. مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده، مانند نان، برنج و ماکارونی در وعده سحر به همراه نوشیدن دو لیوان آبمیوه طبیعی در شب و سحر به حفظ ذخایر گلیکوژن این افراد کمک می‌کند. مصرف مغزها، مانند گردو، بادام و پسته پس از صرف سحری موجب افزایش انرژی دریافتی این افراد می‌گردد. کاهش فعالیت بدنی در طول روز نیز در به تأخیر انداختن تخلیه گلیکوژن کمک می‌کند.

    البته نباید فراموش کرد که علت بسیاری از لاغری‌ها بایستی مشخص شود. ممکن است فرد از نظر پزشکی مشکلاتی داشته باشد و تا این مشکلات مرتفع نشوند، فرد نتواند به وزن ایده‌آل خود برسد. برای مثال یک کم‌خونی ساده می‌تواند با کاهش اشتها جلوی وزن‌گیری را بگیرد و چنانچه این مسأله با گرسنگی روزه‌داری و نداشتن یک برنامه غذایی مناسب توأم گردد، مشکل وزن را دوچندان می‌کند.امید است که بتوانیم به جنبه معنوی این ماه توجه داشته باشیم و آن را فرصتی برای خودسازی معنوی و تقویت اراده بدانیم که می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات ماه‌های دیگر سال کمک‌کننده باشد.
    [hr]
    امیدوارم دیگه غصه نخوری که کسی به فکرت نبوده
    با اراده شروع کن و این رو بدون اگر خودت به فکر سلامتیت نباشی و تا خودت نخوای نمی تونی موفق شی
    وزن کم کردن کار سختی نیست
    تغییر فکر و تغییر عادات رفتاری و غذایی سخته
    ولی ما انسانیم و هر کاری رو که اراده کنیم می تونیم انجام بدیم
    ما برق رو کشف کردیم
    هواپیمارو اختراع کردیم
    به فضا رفتیم..
    اینها همه روزی غیر ممکن بود ولی الان …
    پس خوشحال باش چون وزن کم کردن از همه کارای بالا آسون تره
    تو می تونی مطمئن باش

    #101589
    shahin8
    مشارکت کننده

    [size=xx-large][size=x-large]سلام سارا خانم مطالبتون خیلی خوب بودن و مفید همشون و خوندم !!! ♥[/size][/size] :heart:

    #101596
    shahin8
    مشارکت کننده

    [size=x-large]امروز بعد 21 روز ماه رمضون خودم و کشیدم … 8.5 کیلو وزنم کمتر شده …

    آیا طبیعیه ؟!!![/size]:huh:

    #101603
    zara94
    مشارکت کننده
    shahin8 wrote:
    سلام شاهین هستم با توجه به تموم شدن امتحاناتم تصمیم گرفتم تو این تابستون 20 کیلو وزن کم کنم . قبلا هم چند بار رژیم گرفتم اما بعد مدتی انگیزم از دست رفت . دوباره وزنم زیاد شد . من 22 سالمه و 183 قد و 115 وزنمه . با این تالار گفتگو آشنا شدم ، پس اومدم اینجا و از دوستان میخوام کمکم کنن . اگرم کسی تصمیم وزن کم کردن تو تابستون و داره بیاد با هم شروع کنیم . ممنون میشم کمکم کنین و باهام همراه باشین . با توجه به ماه رمضونی که در پیش داریم ممنون میشم اگه اطلاعاتی درباره مصرف غذا در این ماه دارید به اشتراک بزارید. :blush::heart:

    سلام دوست عزیز شما میتونی رژیم کانادایی یا سويدی بگیری خییییییلی خوبه به سایت زیباتن هم یه سر بزن من از وقتی با زیباتن اشنا شدم 10 کیلو کم کردم البته تو 15 روز

    #101606
    shahin8
    مشارکت کننده

    مرسی زهرا خانوم …
    امروز 6 شهریور که خودم و کشیدم 103 کیلو بودم و یعنی 12 کیلو تا الان کم کردم … خدا کنه تا اخر تابستون بتونم به هدفم یعنب 20 برسم ♥

    #101607
    raaahil
    مشارکت کننده

    سلااااااااااااااااااام وااااااااقعا ازین تیتر لذت بردم منم می خوام 20 کیلو کم کنم اما اصلا دکتر نرفتم به نظرتون خودم می تونم واسه خودم برنامه ریزی کنم؟ الان سه روزه با مبنای کالری 900 دارم شرو می کنم و از درستی و غلطش اطلاعی ندارم
    اگه بدون دکتر راه خوبی سراغ دارید راهنمایی کنید:rolleyes:

    #101608
    mar mar yasi
    مشارکت کننده

    سلام .تورو خدا یکی به من کمک کنه.بخدا دیگه افسردگی گرفتم از شدت چاقی
    تاحالا ۱۰۰بار رژیم گرفتم ولی هردفعه رژیممو شکستم
    یکی بهم بگه چیکار کنم:huh:

    #101614
    shahin8
    مشارکت کننده
    raaahil wrote:
    سلااااااااااااااااااام وااااااااقعا ازین تیتر لذت بردم منم می خوام 20 کیلو کم کنم اما اصلا دکتر نرفتم به نظرتون خودم می تونم واسه خودم برنامه ریزی کنم؟ الان سه روزه با مبنای کالری 900 دارم شرو می کنم و از درستی و غلطش اطلاعی ندارم
    اگه بدون دکتر راه خوبی سراغ دارید راهنمایی کنید:rolleyes:

    سلام … من تو ماه رمضون 10 کیلو کم کردم …
    بعد ماه رمضون با کالری شماری 1400 تونستم دوسه کیلو کم کنم ..
    الانم تو رژیم سوئدی هستم چند روزه …
    امروز صبح وزنم 100 بود خدارو شکر ..

    به نظر من اول باس جلسات هفتگی ورزش منطم داشته باشی ( من از همون اول تابستون که استارت زدم 3 جلسه در هفته و الان 4 جلسه در هفته ورزش میکنم )
    بیا تو سایت زیبا تن خیلی باحال تر از اینجاس و خیلی خوبه …
    روش های مختلف برای کاهش وزن هست …
    منتظرتیم بیا حتما جواب میگیری … :shy:
    [hr]

    mar mar yasi wrote:
    سلام .تورو خدا یکی به من کمک کنه.بخدا دیگه افسردگی گرفتم از شدت چاقی
    تاحالا ۱۰۰بار رژیم گرفتم ولی هردفعه رژیممو شکستم
    یکی بهم بگه چیکار کنم:huh:

    منم 500 بار رژیم گرفتم و شکوندم ولی اینبار تصمیم خودم و گرفتم و از اول تابستون استارتم و زدم … خداروشکر تا الان تونستم ادامش بدم .. البته وسطاش یکم بی رمق شده بودم ولی به هر صورت ادامه دامش …
    خوشحال میشم اگه بتونم کمکتون کنم …
    بیا تو سایت زیباتن .. اونجا خیلی از بچه ها هستن که مشابه تو هستن ..
    سایت خوبیه حتما بیا و مطالبشو بخون … دوست پیدا میکنی و انگیزت بالاتر میره :shy:

    #101615
    لیلی
    مشارکت کننده

    yasiعزیز من م مین طور بودم اراده کن حتما دکتر برو وشروع کن موفق میشی

    #101616
    shahin8
    مشارکت کننده

    کمتر از 15 روز مونده تا اخر تابستون و منم فقط چند کیلو تا هدفم که 95 بود فاصله دارم ….

    خدا کنه بتونم ..

    20 کیلو تو تابستون کم کنم :)

    #101635
    shahin8
    مشارکت کننده

    الان تقریبا دو هفه از مهر ماه گذشته و من تو وزن 94 هستم …

    هدف اولم و که 95 بود پشت سر گذاشتم و از الان استارت واسه 85 کیلو شدنم و زدم …

    تنها 9 کیلو مونده … تا 30 روز دیگه قطعا وزنم 85 میشه .. ♥

در حال نمایش 13 نوشته (از کل 13)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.