مکیدن سرشیشه در خواب موجب پوسیدگی دندان های کودک می شود

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76049
    zghasemi
    مشارکت کننده

    مکیدن سرشیشه در خواب موجب پوسیدگی دندان های کودک می شود.

    با رويش دندان در دهان، پلاك ميكروبي نيز روي آن تشكيل شده و شروع به تخريب و ايجاد پوسيدگي مي‌كند؛ پس بهداشت دهان كودك با رويش اولين دندان شيري آغاز مي‌شود.

    در صورتي كه كودك شما از شيشه استفاده مي‌كند، بايد بدانيد كه اگر هنگام خواب نيز عادت به مكيدن سرشيشه دارد، به علت آن كه مايع درون شيشه داراي مواد قندي است، اين قند از سوي ميكرب‌هاي دهان تجزيه و به اسيد تبديل مي‌شود و اين اسيد نيز روي دندان شيري اثر كرده و موجب پوسيدگي آن مي‌شود.

    نباید در هنگام خواب شيشه در دهان كودك باشد و اگر كودك شما قبل از آن كه به خواب رود عادت به استفاده از شيشه دارد، شيشه را با آب ساده پر كنيد تا از پوسيدگي دندان‌هاي شيري او جلوگيري كنيد.

    ميكروب‌هايي در داخل دهان وجود دارد كه از راه بوسيدن يا تست كردن غذا با قاشق خود به بچه منتقل مي‌شود، بنابراين اين عادات ناصحيح انجام نشود.

    با رشد اولين دندان بايد مسواك را به دست كودك بدهيد و دهانش را مسواك كنيد خميردندان هم بايد مخصوص كودك و كم‌عارضه باشد، چون گاهي كودكان خميردندان را قورت مي‌دهند. براي تشويق كودكان خردسال به مسواك زدن و رعايت بهداشت دهان بهتر است والدين فرصتي تشويق‌آميز براي كودكان خود ايجاد كنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.