مکمل یاری با روغن ماهی تاثیر تمرینات قدرتی را افزایش می دهد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73619
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    معمولا با افزایش سن نیرو و ظرفیت عملکرد ماهیچه ها کاهش می یابد. با این وجود روند تقلیل توان ماهیچه ها می تواند برگشت پذیر بوده و یا کند شود. پیش از این نشان داده شده است، روغن ماهی که غنی از اسید های چرب غیر اشباع n-3 (امگا3) است، نقش مهمی در ساختار غشای پلاسمایی و عملکرد سلولی ماهیچه ها دارد
    پژوهشگران دانشگاه سلامت و بیولوژی برزیل به منظور تحقیق پیرامون اثر مصرف طولانی مدت مکمل روغن ماهی و انجام همزمان تمرینات قدرتی بر سیستم عصبی – ماهیچه ای در زنان مسن مطالعه ای را تنظیم نمودند.
    به منظور انجام این مطالعه 55 زن در حدود سنی 64 سال انتخاب شده و در 3 گروه دسته بندی شدند. گروه اول به مدت 90 روز به تمرینات قدرتی پرداختند. گروه دوم به غیر از تمرینات قدرتی روزانه 2 گرم مکمل روغن ماهی نیز دریافت کردند. مکمل درمانی در گروه سوم از 60 روز پیش از شروع تمرینات آغاز گردید و همچون گروه اول تا 90 روز ادامه پیدا کرد. قدرت ماهیچه ها و ظرفیت عملکردی آنها نیز پیش از این دوره زمانی و بعد از آن مورد ارزیابی قرار گرفت.
    نتایج حاصل از بررسی ها نشان داد که مصرف هم زمان مکمل روغن ماهی تاثیر تمرینات ورزشی را افزایش داده و ظرفیت عملکردی و قدرت ماهیچه ای را بالا می برد.
    doi: 10.3945/ajcn.111.021915 Am J Clin Nutr February 2012 ajcn.021915

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.