مواد غذایی حاوی کلسیم بهتر از مکمل‌ها به استخوانها استحکام می‌بخشند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69389
    tavakoli
    مشارکت کننده

    محققان فنلاندی می‌گویند مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم بیشتر از مکملهای کلسیم توده استخوانی را در دختران جوان افزایش می‌دهد.

    با این حال کودکانی که تغذیه آنها کلسیم مورد نیاز بدنشان را تامین می‌کند مصرف کلسیم اضافی فایده‌ای برای آنها دربرندارد.

    دکتر سولین چنگ از دانشگاه جیواسکیل در فنلاند برای آنکه دریابد چگونه می‌توان توده استخوانی کودکان را طی رشد سریع دوران بلوغ که ‪ ۶۰‬درصد توده استخوانی بزرگسالی در این دوران جمع می‌شود به حداکثر برساند و نیز پیشگیری از پوکی استخوان در بزرگسالی دست به انجام این تحقیق زدند.

    چنگ و همکارانش به مدت دو سال ‪ ۱۹۵‬دختر سالم ‪ ۱۰‬تا ‪ ۱۲‬ساله را که میزان مصرف کلسیم در آنها کمتر از میزان توصیه شده ‪ ۹۰۰‬میلیگرم در روز بود بررسی کردند. این دختران به چهار گروه تقسیم شدند، هر گروه قرصهای کلسیم هزار میلی گرمی، یا قرصهای ویتامین دی ‪ ۲۰۰‬واحد بین‌المللی و هزار میلیگرمی کلسیم، یا پنیر کم چربی(حاوی هزار میلیگرم کلسیم) یا قرصهای دارونما مصرف کردند.

    محققان تاثیر مکملهای کلسیم را بر توده استخوانی و ترکیب بدن بررسی کردند و با استفاده از آمارهای سنتی و نیز الگوی جدیدی که میزان رشد بدن را نیز مورد توجه قرار می‌دهد نتایج بدست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

    محققان فواید بیشتری را در گروهی که پنیر مصرف کردند مشاهده نمودند.

    بااین حال هیچ یک از این روشها تاثیر مفیدی بر سرعت رشد هر فرد نداشت.

    این امر به آن معناست که اگر مصرف کلسیم حاصل از مواد غذایی از حد معینی فراتر رود فایده بیشتری برای بدن ندارد.

    در این مطالعه بیشتر شرکت‌کنندگان مقدار کافی کلسیم در رژیم غذایی خود دریافت می‌کردند. میزان مصرف کلسیم غذایی فقط در یک درصد دختران کمتر از ‪ ۴۰۰‬میلیگرم در روز است. در کشورهای شمال اروپا مردم کلسیم کافی مصرف می‌کنند.

    منبع: ‪‬ ‪ american journal of clinical nutrition‬

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.