مقابله با افزايش وزن ناشي از داروها

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70355
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    تعداد زيادي از بيماران تحت درمان با داروهاي آنتي‌سايکوتيک به دنبال مصرف اين داروها دچار اضافه وزن مي‌شوند و در اين ميان افراد جواني که اولين دوره‌هاي سايکوز را در اين سن سپري مي‌کنند بيش از همه مستعد هستند…
    مداخلات غيردارويي مانند مشاوره تغذيه‌اي و رفتار درماني شناختي روش‌هاي موثري هستند و بايد به صورت گسترده‌تر مورد استفاده قرار گيرند مخصوصا به اين علت که افزايش وزن يکي از علل شايع ترک مصرف دارو به وسيله بيماران است.
    BMJ August 30, 2008; 337: 524.

    #97373
    madjd
    مدیرکل

    یعنی بعد از ترک مصرف دارو هم دچار افزایش وزن میشوند؟
    چرا؟

    #97383
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    عجیبه ولی این طور دیده می شه .
    شاید به این دلیل که در دوران مصرف دارو به دلیل افزایش اشتهای ناشی از دریافت دارو دارای ویژگی هایی می شوند که در بعد از قطع دارو نیز همین ویژگی ها منتهی به تداوم افزایش وزنتشان می شود .
    ویژگی ها و شرایطی مانند افزایش سایز معده ناشی از پرخوری ، یا ایجاد ذائقه شیرین پسندی در فرد و یا کاهش حساسیت سلول ها به انسولین که همگی می توانند در دوران استفاده از دارو ایجاد شده و ادامه پیدا کنند .

    #97391
    susan
    مشارکت کننده

    من هم بخاطر مصرف دارو دچار اضافه وزن شده ام
    من از سن 17 سالگي دارم داروهاي ضدحساسيتي و كورتون مصرف ميكنم و ميتونم بگم كه دچار اضافه وزن شديدي شدم و تا وقتي كه اين داروهارو مصرف كنيم كاهش وزن كمي خواهيم داشت چون من خودم الان نزديك به 7 ساله كه رژيم ميگيرم ولي بيشتر از 8-9 كيلو نتونستم كم كنم و هروقت هم كه مصرف داروهام زياد ميشه دوباره وزنم بالا ميره پس از همتون خواهش ميكنم كه بي دليل داروهاي ضد حساسيت بخصوص بتامتازون و سالبوتامول حالا چه به صورت قرص يا آمپول يا اسپري مصرف نكنيد.

    #97416
    roya50
    مشارکت کننده

    من در خصوص داروهای ارامبخش و تاثیرشون در اضافه وزن شنیده بودم اما داروهای ضد حساسیتم اینجورین؟
    چه جالب بود مطلبتون
    ممنون از یاداوریش

    #97425
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    بله roya50عزیز
    داروهای ضد حاسیت از دسته ی داروهای کورتیکواستروئیدها یا کورتن ها منجر به احتباس آب در بدن یا ادم می شوند که منتهی به اضافه ورن کاذب خواهد شد .

    #97431
    susan
    مشارکت کننده

    Z.JAMSHIDI عزيز خيلي ممنون كه حرف منو تائيد كردي
    چون تا حالا به هركس ميگفتم كه اين داروها باعث چاقي ميشن حرفمو قبول نداشت .ميگفتن مگه يه قرص كوچيك چقدر ميتونه باعث چاقي بشه
    متشكرم عزيزم

در حال نمایش 7 نوشته (از کل 7)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.