معایب خام خواری!!!

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69344
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    رژیم غذایی صرفا خام خواری ایده مناسبی برای کاهش وزن نیست، برای معمول افراد جامعه این نوع رژیم به معنای تغییر عظیمی در عادات غذایی شان می باشد و بررسی ها نشان داده است که اغلب مردم نمی توانند این تغییرات اساسی را برای مدت طولانی تحمل کنند. علاوه بر این ، این رژیم یک رژیم متنوع و متعادل نمی باشد چرا که محتوای پروتئین و نشاسته در چنین رژیمی به طور غیر قابل انکاری کم خواهد بود و می تواند منجربه کمبود های تغذیه ای بویژه در رابطه با ریز مغذیهای موجود در پروتئینهای حیوانی از قبیل ویتامین B12 شود.

    لذا در پایان باید توجه نمود که اگرچه رژیم گیاه خوراری در مراحل اولیه باعث کاهش سریع وزن خواهد بود ولی کاهش وزن سریع همیشه الگوی خوبی نیست و تقریبا تمام مطالعات در این زمینه نشان می دهد که احتمال ماندگاری کاهش وزن آهسته به مراتب بیشتر است. از طرف دیگر در هنگام پخت خیلی از غذاهای گیاهی بویژه فست فودها ، روغن فراوان بدان اضافه می شود لذا شما بدون توجه انرژی فراوانی را از این طریق دریافت می نمایید که باعث خواهد شد در نهایت مشکل افزایش وزن مجدد را تجربه نمایید.

    دکتر حمیدرضا فرشچی – عصر ایران

    #96274
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در ضمن من در مطلبی خوانده ام که دریافت کمتر از 10 % کالری روزانه از گروه چربی ، بدن را وادار به ساخت چربی می کند . بنابراین بایستی ترکیب مناسبی از دریافت درشت مغذی ها در یک برنامه غذایی روزانه وجود داشته باشد . در بیشتر رژیم های متعادل این میزان برای گروه چربی ها 25-30 % کالری روزانه می باشد که میزان دریافتی از چربی های اشباع کمتر از 10 % این رنج می باشد .
    چنین نتیجه گیری می توان کرد که دریافت بیش از حد چربی در رژیم های خام خواری درست نمی باشد .

    #96279
    heydari
    مشارکت کننده

    جالب بود وممنون

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.