مصرف مکمل‌های ویتامین و موادمعدنی، صحیح یا غلط؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #86343
    m.momenan
    مشارکت کننده

    اول غذا بعد مکمل

    ویتامین ها و مکمل های غذایی جایگزین غذا نیستند و به هیچ عنوان نمی توانند همه فوایدی که موادغذایی به بدن شما می رسانند را جبران کنند.

    آنها فقط می توانند بعضی از کمبودهای غذایی که در رژیم غذایی تان وجود دارد را برطرف کنند و عاقلانه نیست که آنها را میان بری برای داشتن سلامت کامل جسمانی تلقی کنید. بهتر است همیشه موادمغذی لازم برای بدنتان را از موادغذایی تامین کنید زیرا موادغذایی حاوی ترکیبات بسیاری مثل فیبر هستند که در کنار هم برای ارتقای سلامتی شما عمل می کنند و مسلماً این نمی تواند با یک قرص یا شربت میسر شود.

    مکمل های ویتامین و موادمعدنی چه نقشی بر سلامت شما دارند؟

    وقتی موادغذایی که در روز مصرف می کنید حاوی مقدار کافی از موادمغذی مثل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D، ویتامین B12 نباشند، مکمل غذایی می تواند این کمبودها را جبران کند. مکمل های ویتامین و موادمعدنی می تواند جلو کمبودهایی که ممکن است اثرات منفی جدی بر سلامتتان بگذارند را بگیرد.

    تحقیقات بسیاری استفاده از مکمل های غذایی برای کمبود های مواد مغذی در رژیم غذایی را نشان داده است. در یک تحقیق مشخص شد که تراکم استخوان زنانی که تا بعد سن یائسگی مکمل های کلسیم و ویتامین D استفاده کردند، بسیار تقویت شده است.

    تحقیقات دیگر نیز نشان داده است که مکمل های ویتامین و موادمعدنی به جز برطرف کردن کمبودهای غذایی می تواند فواید بسیار دیگری هم داشته باشد، اما فواید دقیق آن هنوز مشخص نشده است و محققان در حال بررسی پیرامون این موضوع هستند.

    چه کسانی به مکمل های ویتامین و موادمعدنی نیاز دارند؟

    هر فردی که رژیم غذایی او ۴۰ ماده مغذی موردنیاز بدن برای داشتن سلامت کامل را در خود نداشته باشد می بایست از مکمل های ویتامین و موادمعدنی استفاده کند. به طور کلی، این مکمل ها می توانند برای گروه های زیر فایده بخش باشند اما حتماً قبل از استفاده می بایست با پزشک مشورت کنند.

    ۱. زنان باردار و شیرده

    ۲. افراد گیاهخوار

    ۳. افرادی که رژیم های غذایی کم کاری را دنبال می کنند

    ۴. افراد مبتلا به بعضی بیماری های خاص (شامل افرادیکه سابقه سرطان دارند)

    ۵. افرادیکه دچار حساسیت های غذایی هستند

    ۶. افراد بدغذا که مصرف بسیاری گروه های غذایی را کنار گذاشته اند

    ۷. افرادیکه رژیم غذایی ضعیفی دارند

    ۸. افرادیکه از داروهایی خاص استفاده می کنند

    #101644
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    مرسی، بسیار مفید بود.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.