مصرف غذاهای چرب باعث کندذهنی و تنبلی می‌شود

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69996
    ali2577
    مشارکت کننده

    محققان دانشگاه آکسفورد در یک پژوهش جدید نشان داده‌اند: موشهایی که رژیم‌های غذایی حاوی چربی زیاد دارند، توان فیزیکی آنها به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و با افت توانایی ذهنی پس از ۹ روز مواجه می‌شوند. به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، محققان می‌گویند: این یافته نه تنها برای افرادی که چربی زیاد مصرف می‌کنند هشدار دهنده است بلکه حتی برای ورزشکارانی که می خواهند رژیم غذایی مناسبی داشته باشند و یا برای بیمارانی که مبتلا به اختلالات متابولیکی هستند کاربرد دارد.
    شرح این پژوهش در مجله «FASEB» منتشر شده است.

    دکتر اندرو مورای پژوهشگر اصلی در این تحقیق می‌گوید: ما متوجه شدیم وقتی رژیم غذایی موشها از کم چرب به پرچرب تغییر می‌کند به میزان حیرت انگیز و تعجب آوری بازده فیزیکی آنها کاهش می‌یابد و پس از گذشت ۹ روز این افت توان فیزیکی به ۵۰ درصد می‌رسد.

    به گفته متخصصان تغذیه، ‌رژیم‌های غذایی پرچرب که مهمترین آن رژیم غذایی غربی است در طولانی مدت خطرناک و مضر هستند و مشکلاتی چون چاقی، ‌دیابت و نارسایی قلبی را بوجود می‌آورند. این مواد غذایی هم چنین باعث کاهش توانایی ذهنی و حافظه‌ای می‌شود. اما این بار محققان دریافته‌اند که این تاثیرات نامطلوب حتی در کوتاه مدت نیز اعمال می‌شوند.

    انتهای پیام

    #97244
    madjd
    مدیرکل

    باتشکر از مطلبتون
    رژیم غذایی پر چرب برای کودکان توصیه میشود؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.