مصرف شیر توسط مادر باردار به رشد جنین کمک می کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73624
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    وزن هنگام تولد مهم‌ترين عامل تعيين‌كننده ميزان سلامت نوزادان است و گزينه‌اي پراهميت در تكامل بعدي شيرخواران و كودكان محسوب مي‌شود. احتمال مرگ و میر نوزادان كم‌ وزن به مراتب بيش از نوزادان با وزن طبيعي است و متاسفانه نوزادان كم‌وزن 3-2 برابر بیشتر در معرض عوارض متعدد عصبي، چشمي، شنوايي و عقب‌ماندگي‌هاي ذهني‌ قرار دارند و شانس ناهنجاري‌هاي مادرزادي و مشكلات تنفسي در اين كودكان به مراتب بيشتر است.
    نتایج بررسی های انجام شده نشان داد که مصرف شیر بیش از 3 لیوان در روز با وزن گیری جنین در 3 ماهه سوم بارداری در رابطه مستقیم است.
    محققان بر این اعتقاداند که این تاثیرات مربوط به پروتئین شیر و یا ترکیبات نزدیک به آن و کربوهیدرات و چربی موجود در شیر بر روند افزایش وزن جنین بی تاثیر است. البته این تاثیر منحصر به پروتئین موجود در شیر و لبنیات می باشد و دریافت پروتئین از منابع دیگر، تاثیر فزاینده ای بر وزن هنگام تولد نوزادان نخواهد داشت.
    همانطور که این بررسی نشان داد مصرف شیر توسط مادر باردار بر وزن هنگام تولد نوزاد تاثیرگذار است، لذا به منظور وزن گیری مناسب جنین و به دنیا آمدن نوزاد سالم و با وزن مناسب، توصیه می شود که مادران باردار از 3 ماهه اول بارداری حداقل روزی 3 لیوان شیر بنوشند .

    June 22, 2011, doi: 10.3945/ajcn.111.013854 , American Journal of Clinical Nutrition.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.