مصرف زیاد سوسیس و کالباس بدن را مستعد ابتلا به فشارخون و پوکی استخوان می‌کند

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70296
    matin
    مشارکت کننده

    ترکیبات موجود در برخی فرآورده‌های گوشتی مانند سوسیس و کالباس، موجب بروز بیماریهایی همچون فشارخون بالا و پوکی استخوان می‌شود.: در اغلب فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس و کالباس مواد مغذی همچون پروتئین خالص وجود نداشته ولی موادی مانند فسفات، نیترات، نمک، چربی و … که برای سلامت بدن مضر است به وفور یافت می‌شود.نیترات و فسفات به دلیل خاصیت ضد باکتریایی به عنوان نگهدارنده این مواد غذایی و جهت حفظ رنگ آن استفاده می‌شوند به این ترتیب نیترات پس از وارد شدن به دستگاه گوارش به نیتریت و نیتروز آمین تبدیل و سرطانزا می‌شود به‌خصوص سرطان‌هاي دستگاه گوارش. چندي قبل هم هشداري از محققان شنيديم درباره بالا رفتن احتمال ابتلا به سرطان سينه در افرادي که از اين فراورده‌هاي گوشت قرمز بيشتر استفاده مي‌کنند.
    همچنین، فسفات با PH بالایی که دارد ضمن ایجاد اختلال در جذب کلسیم توسط بدن، احتمال ابتلا به پوکی استخوان را در افراد به ویژه زنان یائسه و سالمندان افزایش می‌دهد. در خصوص میزان کمک و عوارض آن در پی مصرف این مواد غذایی توضیح داد: میزان نمک موجود در این نوع فراورده‌های گوشتی یک تا سه درصد است و به همین دلیل با مصرف این اقلام ضمن ایجاد فشار خون بالا سلامت افراد تهدید می‌شود. مواد نگهدارنده موجود در اين فراورده‌ها مي‌تواند احتمال بروز انواع سرطان‌ها را زياد کند؛ اين بار محققان هشدار ديگري داده‌اند و آن اين‌که نيتريت موجود در اين مواد غذايي مي‌تواند احتمال بيماري «انسداد مزمن ريوي» را بالا ببرد.

    كالباسها با گوشت‌هاى تزیينى از ماده گاوهاى 8 تا 9 ساله‌اى كه ديگر قدرت زايمان ندارند, گاوهاى پير، سر گاوها، احشا شامل كبد، شش، گوشت‌هاى خرد و گاه ريزاستخوان‌هاى همراه برخى از اين گوشت‌ها به اضافه مواد نگهدارنده توليد مي‌شود.

    #97771
    matin
    مشارکت کننده

    لازم به تذکر است که این ماده غذایی را بخصوص در زنان بیشتر نهی میکنیم که پوکی استخوان در آنها نقش قابل توجهی نسبت به مردان دارند.بخصوص در زنانیکه چاقی شکمی دارند،اگر از این گونه مواد غذایی استفاده کنند،بیشتر دچار پوکی استخوان میشوند.

     

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.