مصرف تنقلات چرب و شور، ذائقه افراد را تغییر می‌دهد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72596
    zghasemi
    مشارکت کننده

    تغییر ذائقه افراد به واسطه مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک رخ می دهد و استفاده از نمک و روغن بیش از اندازه در این تنقلات، ذائقه افراد را به سمت رژیم غذایی شور و چرب هدایت می‌کند که این موضوع زمینه بیماری‌های قلبی و عروقی را نیز فراهم می‌کند.

    سیب ‌زمینی منبع سرشاری از کربوهیدرات‌هاست و زمانی که کربوهیدرات‌ها در معرض حرارت بالا قرار می‌گیرند ترکیبی به نام آکرولئین تولید می‌کنند که تاثیر منفی بر روی باروری افراد دارد.

    علاوه بر این، کربوهیدرات‌ها در حرارت بالا نوعی ماده سرطان‌زا تولید می کند که میزان خطر آن صدبرابر بیشتر از سموم دیگر است.

    میزان چربی و نمک بالای تنقلاتی مانند چیپس و پفک را تهدیدی برای سلامت افراد می باشد. همچنین نمک زیاد با دفع میزان بالایی از آب همراه است که این امر در بلندمدت مشکلات کلیوی را برای فرد ایجاد می‌کند.

    تحریک سیستم ایمنی بدن را از دیگر عوارض این نوع تنقلات می توان عنوان کرد این تنقلات همچنین با داشتن رنگ‌های خوراکی زمینه بروز آلرژی را در کودکان تقویت می‌کنند.

    مصرف سیب‌ زمینی سرخ‌کرده چه بصورت چیپس صنعتی و چه تهیه خانگی آن مضر می باشد و خیس کردن سیب‌زمینی قبل از سرخ کردن و سرخ کردن آن بعد از آب‌پز کردن و با حرارت پایین تا حدودی از میزان تاثیرات منفی آن می‌کاهد.

    قسمت‌های سبز رنگ سیب‌زمینی را غیر قابل استفاده می باشند و در قسمت‌های سبز رنگ سیب‌زمینی ماده‌ای به نام سولانین وجود دارد که مصرف آن موجب بروز عوارض گوارشی می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.