مصرف برنج و خطر بروز ديابت نوع ۲

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #66404
    n.fazel
    مشارکت کننده

    برنج قهوه‌اي، گياهک و سبوس خارجي را که جهت سفيد کردن برنج از آن زدوده مي‌شود، هنوز دارد و شاخص گليسميک آن کمتر از برنج سفيد است…
    مصرف برنج در ايالات متحده تقريبا 10 کيلوگرم به ازاي هر نفر در سال است و 70% از اين مقدار را برنج سفيد تشکيل مي‌دهد. پژوهشگران دانشگاه‌هاروارد جهت ارزيابي تفاوت در خطر وقوع ديابت نوع 2 با مصرف برنج سفيد يا قهوه‌اي، داده‌هاي حاصل از سه مطالعه همگروهي آينده‌نگر در ايالات متحده را جمع‌آوري کردند.
    تقريبا 200,000 بزرگسال بدون ديابت، بيماري قلبي- عروقي يا سرطان در بدو اين مطالعه انتخاب شدند و سپس هر 4-2 سال (پيگيري 22-14 سال) مورد ارزيابي قرار گرفتند. حدود 10,500 مورد ديابت نوظهور شناسايي شد. در تحليل‌هاي تعديل‌شده، خطر نسبي ابتلا به ديابت در گروه داراي بالاترين مصرف برنج سفيد (بيشتر يا مساوي 5 وعده در هفته) %17 بيش از گروه داراي کمترين مصرف (کمتر از يک وعده در ماه) بود؛ بر عکس، خطر نسبي در گروه داراي بيشترين مصرف برنج قهوه‌اي 11% کمتر از گروه داراي کمترين ميزان مصرف بود.
    رهنمود: ديابت مرتبط با مصرف برنج سفيد در ميان جمعيت‌هاي آسيايي مورد تحقيق قرار گرفته است و اکنون براي اولين بار در جمعيت‌هاي غربي مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. غلات کامل در رژيم غذايي در برابر وقوع ديابت حفاظت‌کننده هستند و برنج قهوه‌اي نيز از اين قاعده مستثنا نيست. بايد بيماران را تشويق کرد تا در رژيم غذايي خود برنج قهوه‌اي را جايگزين برنج سفيد کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.