مراقبت از پوست در هوای آلوده

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #75265
    marziyeh.a
    مشارکت کننده

    اگه ساکن شهرهای بزرگ و صنعتی هستید، با شروع فصل سرما باید خودتون رو برای هوای مقابله با هوای آلوده آماده کنید. تو هوای سرد آلودگی‌ها بیشتر به سطح زمین نزدیک می‌شن. برای همین هم زمستون شهرهای بزرگ آلوده‌تر از فصلای گرم و معتدل ساله.

    حالا که این هوا قصد تمیز شدن نداره، خود ما می‌تونیم با تغییرات کوچیکی از بدن و پوست‌مون در مقابل این آلودگی‌ها محافظت کنیم.

    اولین کاری که باید بکنیم اینه که از تردد بی‌مورد تو هوای آلوده خودداری کنیم. اگرچه هوای خونه هم جدا از هوای شهر نیست، اما میزان آلودگی تو سطح شهر همیشه بیشتر از خونه و فضاهای بسته است.

    تو روزایی که هوا آلوده است بیشتر از همیشه صورت‌تون رو بشورید.

    وقتی دارید از خونه خارج می‌شید، فارغ از اینکه هوا ابریه یا آفتابی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

    تغذیه‌تون رو هم باید یه کم تغییر بدید. سبزیجات بیشتری مصرف کنید، بیشتر از رژیم معمول‌تون میوه بخورید. خصوصا پرتقال، هویج، گوجه‌فرنگی، کرفس و کاهو رو از خودتون دریغ نکنید. خوردن لبنیات کم چرب و آب فراوان هم تو این روزا بیشتر از همیشه به داد پوست و بدن‌تون می‌رسه.

    کرم مرطوب کننده رو از خودتون جدا نکنید. پوست‌تون برای مقابله با این‌همه آلودگی‌ای که روش نشسته نیاز به آبرسانی داره.

    از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی ویتامین E و ترکیبات آنتی‌اکسیدان دار استفاده کنید. این مواد سد نامرئی اما محکمی جلوی ذرات معلق توی هوا می‌سازه.

    بعد از محافظت روزانه به وسیله کرم‌ها، پاک‌کننده‌های ملایم و تغذیه مناسب حالا موقع خواب شده، اما آلودگی هوا شب و روز نمی‌شه. از یه کرم مناسب شب استفاده کنید تا پوست‌تون همچنان برای مقابله با این‌همه سرب و مواد سمی دست‌تنها نمونه.

    فراموش نکنید پوست شما بیشتر از بقیه اعضای بدن‌تون در معرض هوای بده. پس تو این روزا بیشتر از همیشه حواس‌تون بهش باشه.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.