مبتلایان به دیابت از تزریق انسولین بی نیاز می شوند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71487
    mosavi
    مشارکت کننده

    یك تیم بین المللی از پزشكان به سرپرستی متخصصان استرالیایی در حال تولید قرص جدیدی هستند كه به زودی مبتلایان به بیماری شایع دیابت را از تزریق انسولین بی نیاز خواهد كرد.

    این متخصصان ادعا می كنند: قرص جدید نه تنها برای درمان بلكه همچنین در پیشگیری از این بیماری شایع و مشكل ساز، موثر خواهد بود.

    این گروه بین المللی از متخصصان در دانشگاه استرالیایی «كیورتین» ادعا كرده اند كه با تولید داروی خوراكی جدید بیماران دیابتی جایگزینی برای مصرف مداوم انسولین پیدا خواهند كرد و دیگر نیازی به تزریق دردناك انسولین نخواهند داشت.

    پروفسور اریك هلمرهورست و دستیاران وی طی ۱۰ سال گذشته روی میلیون ها تركیب مختلف در پایگاه داده های دارویی مطالعه و آزمایش كردند تا بتوانند نقشه مولكولی انسولین را در آنها شبیه سازی كنند.

    وی می گوید: ما در آزمایشگاه و روی مدل های رایانه ای، سه میلیون ساختار تركیب دارویی را بررسی كردیم تا دریابیم كه توانایی كدامیك از آنها شبیه به نقشه مولكولی انسولین است.
    بنابراین گزارش، تیم پروفسور هلمرهورست بالاخره از بین این چند میلیون ساختار، نمونه مناسبی را پیدا كرده و در تلاش برای تولید داروی جدید، مطابق با این مدل ساختاری انتخاب شده هستند تا رویای آنها برای حذف انسولین تزریقی از رژیم دارویی این بیماران تحقق پیدا كند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.