ماست، کاهش دهنده چربی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77932
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    مصرف روزانه 3 وعده ماست 81%، چربی ناحیه شکم را کاهش می‌دهد و لازم به ذکر است که مصرف ماست به داشتن اندامی‌ لاغر و عضلانی کمک بسزایی می‌کند.
    چگونه، ماست باعث کاهش چربی و در عین حال حفظ عضله می‌گردد؟ این احتمالا به این مربوط میشود که کلسیم توانایی سلولهای چربی را برای ذخیره چربی کم میکند. بنابراین، سلولها، چربی بیشتری می‌سوزانند و کمتر در کبد ذخیره میشوند. به هر حال، این مطالعه نشانگر آن است که افزودن یک یا دو وعده ماست به غذای روزانه، به شما کمک می‌کند تا چربی بیشتری کم کرده و عضلات کمتری از دست بدهید و نتیجه مطلوبی از رژیم خود بگیرید. از طرف دیگر، مصرف غذاهای غنی از کلسیم مانند ماست، به دلیل اثری که بر کاهش اشتها دارند، می توانند منجر به کاهش وزن شوند.

    غذاهای لبنی غنی از کلسیم و افزایش سوخت چربی بدن
    مطالعات نشان‌داده، افراد درحال رژیم، روزانه یک فنجان ماست باید مصرف کنند. مجله امریکایی تغذیه درمانی، نه تنها مطالعات اخیر در رابطه با مصرف کلسیم و کاهش چربی را تایید کرده بلکه علت آن را نیز توضیح می‌دهد.
    به زنان 18 تا 30 سال با وزن نرمال، رژیم کلسیم کم (روزانه کمتر از800میلی گرم ) و کلسیم زیاد (روزانه 1000تا 1400میلی گرم)داده شد. در آغاز و پایان مطالعه، میزان چربی که پس از مصرف غذا می‌سوزاندند را ارزیابی کردند. پس از یک سال، در زنانی که کلسیم زیادی مصرف میکردند، سوخت چربی 20برابر بیشتر از آنهایی بود که کلسیم کمتری مصرف میکردند. هورمون پاراتیروئید زنان نیز مورد بررسی قرار گرفت که با سوخت چربی آنان در ارتباط بود.(نقش اصلی هورمون پاراتیروئید، نرمال نگه‌داشتن سطح کلسیم در خون است. هنگامیکه سطح کلسیم در خون بسیار پایین باشد، هورمون پاراتیروئید برای ساخت سلولهای استخوانی که کلسیم را در جریان خون بالا میبرند، ترشح می‌شود.)

    سطح بالاتر هورمون پاراتیروئید با میزان پایین‌تر سوخت چربی و مصرف کلسیم در ارتباط است.در حالیکه در زنانی که کلسیم بیشتری مصرف میکردند وچربی بیشتری میسوزاندند هورمون پاراتیروئید کمتری در سطح خونشان دیده می‌شد. بنابراین، با مصرف کلسیم بیشتر، چربی بیشتری سوزانده و نیاز کمتری به ترشح هورمون پاراتیروئید پیدا می‌کنیم.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.