لیمو بخورید به صد دلیل!

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #71640
    s.farzi
    مشارکت کننده

    1- معالجه ی آنژین با لیمو:
    برای شستشوی حلق و حنجره از لیمو کمک بگیرید. کمی آب لیمو و آب مقطر را مخلوط کرده و هر یک ساعت یک بار آن را قرقره کنید.
    2- معالجه ی زخم و خراش‌های سطحی پوست با لیمو:
    به جای آب اکسیژنه برای شستشوی زخم و خراش‌های سطحی پوست، می‌ توانید آب ‌‌لیمو را بگیرید و دو برابر به آن آب بیفزایید و با آن زخم‌ها و خراش‌های سحطی پوست را بشویید.
    3- درمان اختلالات هاضمه با لیمو:
    در تمام مواردی که اختلال هاضمه به‌ وجود می ‌آید از قبیل: دل به هم‌ خوردگی و نفخ شکم، معالجه با لیمو تجویز شده است.
    در این مورد دو عدد لیمو را با پوست و هسته برش بزنید و آن را در یک لیتر آب داغ، 2- 1 ساعت خیس کنید، بعد فشرده و آب آن را با قند یا شکر شیرین کرده و هر روز یک لیوان بنوشید.
    4- درمان و خونریزی لثه‌ها:
    یک قطعه پنبه را در لیوانی که محتوی آب لیمو است فرو کرده و روزی دو بار (صبح و شب) آن را به لثه‌های خود بمالید و با انگشتان خود ماساژ دهید، ولی مواظب باشید آب لیمو به دندان‌های شما نرسد.
    5- معالجه ی میگرن و سردرد:
    وقتی میگرن و سردرد دارید، در یک فنجان قهوه یا چای غلیظ یک برش لیمو بیندازید و بنوشید. مصرف آن موجب تسکین درد و میگرن می ‌شود.
    6- رفع سرگیجه و دل ‌شوره:
    استفاده از لیموترش سرگیجه را رفع می ‌نماید. همچنین اگر لیمو با کمی عسل خورده شود، باعث آرامش شده و دل ‌شوره را برطرف می‌ کند.
    7- معالجه ی سکسکه:
    گذاشتن یخ و لیمو روی زبان سکسکه را درمان می کند.
    در نهایت اینکه تب و گریپ را هم می‌ توان با لیمو درمان یا مهار نمود.

    #97979
    madjd
    مدیرکل

    خاصیت این گیاه در بهبود سرطان ثابت شده است. برخی از پزشکان از این هم فراتر رفته و معتقدند که لیمو در زمینه مقابله با انواع سرطان‌ها بسیار مفید است.

    لیمو همچنین به عنوان یک داروی ضد میکروبی در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی و برای مقابله با انگل‌های داخلی و کرم‌ها موثر است. این میوه در عین حال تنظیم کننده فشار خون بیش از حد بالا بوده و خاصیت ضد افسردگی، استرس و ضد اختلالات عصبی دارد.

    پزشکان آمریکایی همچنین می‌گویند از لیمو برای پیشگیری از آفتاب سوختگی نیز می‌توان استفاده کرد. ترکیبات طبیعی موجود در چای همراه با پوست لیمو، بدن را در برابر اشعه فرابنفش مضر خورشیدی که مهمترین عامل ابتلا به سرطان پوست است، محافظت می‌کند. گرمای شدید تابستان، می‌تواند شما را کاملا خسته و فرسوده کند اما چند قطره آب ‌لیمو می‌تواند این خستگی را تا حد زیادی کاهش دهد.

    آب ‌لیمو می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها را معالجه کند، برای مثال برای گلو درد، اگر آب‌ لیمو را به مدت یک دقیقه، سه بار در روز قرقره کنید، پس از چند بار استفاده، اثر خوب درمانی آن را خواهید دید. از آب ‌لیمو برای تصفیه کلیه‌ها، کبد و خون نیز استفاده می‌شود.
    آب‌ لیمو برای سیستم هاضمه نیز اعجاز می‌کند و خاصیت ضد تهوع دارد و در درمان سوزش سردل، اسهال و یبوست مفید است.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.