لواشك و قره قروت

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69186
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    – فیبر و رنگدانه‌ های آنتی‌ اکسیدانی ای ميوه ها نه تنها کم نمی‌ شود؛ بلکه با جوشاندن ، تغلیظ و خشک‌ کردن، افزایش هم می ‌یابد .
    برگه‌ های خشک آلو، هلو، زردآلو یا لواشک مي توانند تا حدي نياز به ويتامين ها و فيبر را در فرد تامين كنند .
    از طرفي بسیاری از میوه‌ ها و سبزی‌ ها منبع خوبی برای دریافت ویتامین‌ Cهستند که بخش زیادی از این ویتامین‌ طی فرآیند خرد و خشک‌‌ کردن، تخریب می ‌شود و از بین می ‌رود .
    – بزرگ ‌ترین ضرر آلوچه یا میوه‌ هایی که به لواشک تبدیل می ‌شوند، اسیدیته ی بالای آن ها است . اين اسيديته باعث فرسایش سطح مینای دندان‌ در درازمدت می‌ شود. به همین دلیل، ‌توصیه می ‌شود که بعد از خوردن این خوراکی‌ ها حتما کمی آب بنوشید .
    برخی از افراد، مشکل افزایش ترشح اسید معده دارند که با مصرف زیاد اين خوراکی‌ های ترش ترشح اسيد معده آنها افزايش پيدا مي كند .
    – لواشک و آلوچه کسی را لاغر نمی ‌کند. برعکس، با خوردن این خوراکی ‌ها همان‌ طور که گفته شد، ترشح اسید معده بیشتر و در نتیجه غذا بهتر هضم می ‌شود و هر چقدر هضم غذا بهتر باشد، جذب آن توسط بدن هم بیشتر می ‌شود .
    این خوراکی‌ ها در مقایسه با میوه‌ های تازه معادل خودشان، کالری بیشتری دارند و مصرف بی‌ رویه‌ شان می‌ تواند باعث چاقی شود و این نکته باید در مورد کودکان یا کسانی که اضافه وزن دارند، مورد توجه قرار گیرد .
    – قره قروت منبع خوبي براي كلسيم محسوب مي شود ولي به علت اسيديته بالا ، مصرف زياد آن براي دندان ها مضر است . .
    همچنين افزودن نمک فراوان به قره‌ قروت باعث بالا رفتن سدیم خون می‌ شود و در نتیجه ابتلا به بیماری هایی مانند پُرفشاری خون یا افزایش دفع کلیوی کلسیم شدت می ‌یابد .
    قره ‌قروت اگر بدون نمک تهیه شده باشد، می ‌تواند بخشی از نیاز روزانه ما به کلسیم را تامین کند اما تاثیر چندانی در پیشگیری از پوکی استخوان ندارد و اگر فردی مشکلی نداشته باشد، بهتر است کلسیم روزانه‌ اش را از طریق مصرف 2 لیوان شیر یا ماست تامین کند .

    #96207
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون از مطلبتون
    میشه بفرمایید قره قروت از چی درست میشه ؟ از دوغ؟

    #96239
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    این فرآورده محصول جانبی در تولید ماست چکیده است. برای تهیه قره قورت معمولاً آب ماست را (بخشی از ماست را که هنگام تغلیظ از آن جدا می شود) به وسیله ی حرارت تغلیظ می کنند .

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.