لشکر کشی سربازهای ادویه ای در برابر چربی غذا

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70981
    nikbakht
    مشارکت کننده

    لشکر کشی سربازهای ادویه ای در برابر چربی غذا: دارچین، زردچوبه، فلفل و پودر سیر..

    دانشمندان اظهار می دارند که مصرف وعده های غذایی پر چرب و تکرر در مصرف آنها موجب افزایش سطوح تری گلیسرید خون می گردد، این در حالیست که محققین کشف نموده اند افزودن ادویه به غذاهای پرچرب، می تواند پاسخ به تری گلیسرید را تا 30% کاهش دهد( در مقایسه با غذای بدون ادویه).
    بر اساس صحبت های محققین Penn State: مصرف یک رژیم پر ادویه حاوی دارچین و زردچوبه و فلفل و پودر سیر..، پاسخ منفی بدن نسبت به مصرف وعده های غذایی پر چرب را کاهش می دهد.
    یک مطالعه جدید که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است فرضیه مفید بودن ادویه های مذکور جهت مقابله با چربی های مضر را تایید می کند. در این مطالعه 6 مرد دارای اضافه وزن ولی سالم شرکت داشتند که در دو روز متوالی وعده های غذایی ای که محققین تهیه کرده بودند را دریافت نمودند. محققین وعده غذایی گروه آزمایش را با ادویه های مذکور آغشته نمودند، در حالیکه وعده های غذایی کنترل عاری از ادویه ها بودند. سپس محققین تا 3 ساعت هر نیم ساعت یکبار از شرکت کنندگان نمونه خونی می گرفتند.
    شواهد مطالعه حاکی از آن بود که فعالیت آنتی اکسیدانی و پاسخ به انسولین در افرادی که غذای آنها حاوی ادویه های مذکور بود؛ به ترتیب: 13% و 20% بالاتر بود. این در حالیست که می دانیم استرس اکسیداتیو در افزایش شانس ابتلا به بیماری های: بیماری قلبی، آرتریت و دیابت موثر است. و بهبود پاسخ به انسولین نیز در پیشگیری از ابتلا به دیابت اهمیت بسزایی دارد.
    محققین افزودن ادویه های مفید به ویژه دارچین و زردچوبه به غذا را بسیار مفید دانسته اند. دیگر ادویه های رایج مثل فلفل و پودر سیر نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی و مفید قلمداد شده اند.
    منبع: Journal of Nutrition, 2011

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.