قهوه بنوشید و نقرس نگیرید

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69975
    matin
    مشارکت کننده

    قهوه بنوشید و نقرس نگیرید

    اگر تا به حال برای نوشیدن قهوه انگیزه كافی نداشته اید بدانید نوشیدن ۴ فنجان قهوه یا بیشتر در طول روز، خطرابتلا به نقرس را كاهش می دهد. نقرس اختلال مفاصل است كه از ساخته شدن اسید اوریك در خون ایجاد می شود و بسیار دردناك است. سالانه بیش از ۶ میلیون نفر در آمریكا از بیماری نقرس رنج می برند كه این مشكل در مردان بیشتر از زنان به چشم می خورد.
    در گذشته پزشكان نوشیدن قهوه را برای بیماران در معرض خطر ابتلا به نقرس ممنوع كرده بودند؛ اما دكتر هاین، كارشناس و استاد دانشگاه ونكوور كانادا با بررسی ۷۵۷ مرد كه در روز قهوه می نوشیدند متوجه شد در آن دسته از مردانی كه روزانه ۴ یا ۵ فنجان قهوه می نوشند خطر ابتلا به نقرس ۴۰ درصد كاهش پیدا كرده است و در آن دسته كه روزانه ۵ فنجان نوشیده اند این كاهش به ۵۰ تا ۶۰ درصد رسیده است. دكتر هاین معتقد است در قهوه بجز كافئین ماده دیگری وجود دارد كه مانند یك آنتی اكسیدان قوی عمل می كند و موجب كاهش میزان اسید اوریك می شود. بنابراین نوشیدن ۳ یا ۴ فنجان قهوه در روز توصیه می شود.

    #96980
    madjd
    مدیرکل

    شمار مبتلایان به بیماری دردناک «نقرس» در آمریکا رو به افزایش است.
    تعداد آمریکایی‌هایی که به این بیماری دردناک و ناتوان کننده آرتریتی مبتلا شده‌اند، طی چند دهه گذشته افزایش یافته است.

    این آمار که تا سال 2008 تهیه شده حاکیست: در دهه اخیر هشت میلیون و 300 هزار آمریکایی مورد حملات نقرس قرار گرفته‌اند که این رقم معادل 9/3 درصد جمعیت کل بزرگسالان آمریکایی است.
    این در حالی است که در دهه‌های 1980 و 1990 نرخ ابتلا به این بیماری 7/2 درصد بوده است.

    طبق مطالعات ارائه شده در نشست سالانه کالج روماتولوژی آمریکا که هفته جاری در آتلانتا برگزار شد، نوشیدنی‌های مورد علاقه آمریکایی‌ها مثل قهوه و نوشیدنی‌های شیرین مثل سودا در افزایش خطر نقرس نقش دارند.

    #96981
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    بالاخره نقرسی ها قهوه بخورند یا نخورند ؟!!

    #96984
    matin
    مشارکت کننده

    دوستان عزیز،ضمن تشکر از توجه شما،همانطور که اشاره کردم در “گذشته”،معتقد بودند که قهوه ، خطر ابتلا به نقرس را افزایش میدهد!الان برعکس آن ثابت شده،چون قبلا” از یک عامل مداخله گر درمطالعات غافل بودند و آن:اینکه عموم افراد قهوه خور،عادت به مصرف این نوشیدنی بعد از صرف غذاهای گوشتی،یعنی غنی از اسید اوریک و به بیان ساده،نقرس زا بودند!این عادت غذایی آنها بود که این بیماری را رقم میزد و نه نوشیدن زیاد قهوه! برای همین دکتر هاین این مطالعه را در افرادی انجام داد که از قهوه صرفا” به عنوان میان وعده استفاده میکردند.با این حساب شاید این مطالعه کالج روماتولوژی که شما به آن اشاره دارید در هفته اخیر!در سال جاری برگزار نشده،و یا نتیجه عمل بر روی مردم آمریکا با مردم کانادا فرق کند.چراکه شیوع بالای چاقی در امریکا و مصرف بالای چربی در غذاهای مصرفیشان که همگی زمینه های ابتلا به نقرس را فراهم میاورد،میتواند خود جزو دیگر عوامل مداخله گر باشد.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.