قلم گاو چه خواصی دارد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94908
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    دکتر آراسب دباغ مقدم، دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی در رابطه با مطلبی در مورد خواص قلم گاو ، گفت: مصرف عصاره‌ی قلم به عنوان یک غذای تقویتی مناسب برای کودکان توصیه می‌شود. عصاره‌ی قلم به این دلیل که حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است، ارزش غذایی بالایی دارد.

    به گزارش سلامت نیوز، دکتر آراسب دباغ مقدم، دامپزشک و متخصص بهداشت مواد غذایی در گفت و گویی با سایت سلام دکتر، در رابطه با مطلبی که در هلث نیوز در مورد خواص قلم گاو منتشر شده بود گفت: مصرف عصاره‌ی قلم به عنوان یک غذای تقویتی مناسب برای کودکان توصیه می‌شود. عصاره‌ی قلم به این دلیل که حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر است،ارزش غذایی بالایی دارد.

    این متخصص صنایع غذایی در ادامه تایید کرد که عصاره قلم گاو، گوسفند و مرغ مملو از آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است اما اذعان داشت که خواص آن بیش از مصرف خود گوشت نیست و در این رابطه معمولا کمی غلو می‌شود. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش ادامه داد، یک فنجان عصاره قلم به دلیل آن که قسمت اعظم آن آب است حاوی 86 کالری است و در نتیجه می‌تواند یک وعده ناهار لاغر‌کننده محسوب شود.

    این عصاره همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می‌کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد. آب قلم بطور سنتی برای سرماخوردگی، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجویز می‌شود و بیشتر اطبای طب سنتی مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.