قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70376
    v.fazel
    مشارکت کننده

    در طول تمرینات ورزشی و بعد از آن، چه بخوریم تا تحمل عضلانی خود را افزایش داده و بر درد پس از تمرینات سخت ورزشی غلبه کنیم.
    غذایی که می خورید نه تنها به شما انرژی می دهد بلکه به ماهیچه و عضلات شما سوخت رسانی می کند و چربی های بدنتان را می سوزاند و حتی موجب افزایش سلامت قلب و عروق شما نیز می شود. برخی از این مواد غذایی عبارتند از:
    1 – قهوه دانشمندان دانشگاه جورجیا، اعلام کردند خوردن مقداری مکمل کافئین (برابر با دو فنجان قهوه) پس از تمرینات ورزشی، می تواند دردهای عضلانی را بهتر از قرص های مسکن، تسکین دهد.[ کافئین و تحمل عضلانی] کافئین از ایجاد ماده شیمیایی که مسئولیت فعال سازی درد در بدن را دارد پیشگیری می کند.
    2 – چای سبز دانشمندان برزیلی در یک بررسی، متوجه شدند، شرکت کنندگانی که سه فنجان چای سبز در روز به مدت یک هفته نوشیده بودند دارای علائم کمتری از آسیب های سلولی بوده و در اجرای تمرینات سخت ورزشی، استقامت بیشتری از خود نشان دادند. به این ترتیب، نوشیدن مقداری چای سبز در روز می تواند به بهبود سریع عضلات، پس از تمرینات سخت ورزشی کمک کند.
    3- آب سرد نوشیدن آب سرد، قبل و حین تمرینات ورزشی میزان تحمل و مقاومت بدن را افزایش می دهد. طی نتایج محققان انگلیسی، دوچرخه سوارانی که نیم ساعت قبل از شروع مسابقه و در طول آن ، که در محیطی گرم و مرطوب انجام می شد، آب خنک نوشیده بودند توانستند 23 درصد مسافت بیشتر و طولانی تر از دیگر رقبای خود در مسابقه که آب ولرم نوشیده بودند، طی کنند. نوشیدن آب خنک می تواند مستقیم ترین راه برای کاهش گرمای مرکزی بدن باشد.
    4- شیر شکلات محققان انگلیسی می گویند: شیر نسبت به آب و دیگر نوشیدنی های ورزشی در مرطوب سازی مجدد بدن پس از یک دوره تمرینات ورزشی، کارآیی بیشتری دارد، چرا که نسبت به دیگر نوشیدنی ها دارای پتاسیم و الکترولیت های بیشتری است. افزودن مقداری شکلات به این نوشیدنی باعث می شود تعادل کاملی از کربوهیدرات ها، پروتئین و چربی در آن بوجود آید و عمل بهبود عضلات، سریع تر صورت پذیرد

    #97422
    drj
    مشارکت کننده

    قبلش چی باد خورد؟
    در مورد مکمل اسید امینه اگر مطلبی دارید بنویسید.
    تشکر

    #97428
    susan
    مشارکت کننده

    پس با اين حساب بعد از فعاليت ورزشي بهترين خوردني مايعات است؟
    تا چند ساعت بعد از فعاليت ورزشي نبايد از مواد غذايي استفادا كنيم؟
    چرا توصيه ميكنند بعد از ورزش چيزي خورده نشود؟

    #97449
    v.fazel
    مشارکت کننده

    به طور كلي نوع تغذيه و زمان صحيح آن پس از ورزش و انجام فعاليت‌هاي بدني مي‌تواند اثر ورزش را در بدن ماندگار كند و اگر درست انجام نگيرد اثر عكس خواهد داشت. معمولا توصيه مي‌شود 2 ساعت پس از انجام ورزش غذاي سبك يا ميان‌وعده‌اي مصرف كنيد. در واقع مصرف مواد پركالري و كربوهيدرات‌ها بلافاصله پس از ورزش مي‌تواند حساسيت انسوليني بدن را بالا ببرد. بالا رفتن حساسيت انسوليني كار بدن را براي جذب قند از جريان خون و ذخيره آن در عضلات و ساير بافت‌ها و استفاده از آن به عنوان انرژي بدن آسان‌تر مي‌كند و اين حالت مي‌تواند باعث بالا رفتن قند خون شده و خطر ابتلا به ديابت را افزايش دهد.

    تحقيقات صورت گرفته اخير حاكي از آن است كه بسياري از فوايد ورزش‌هاي هوازي به تغذيه پس از ورزش بستگي داشته و روي متابوليسم بدن تاثير مي‌گذارد. ولي همان طور كه گفتيم لازم نيست در اين فاصله به خودتان گرسنگي دهيد. بلكه استفاده از غذاهاي كم‌كالري علاوه بر اين كه حساسيت انسوليني را بالا نمي‌برد، مقدار كالري‌ كه هنگام ورزش از دست داده‌ايم، جبران مي‌كند. گرسنگي دادن به خود پس از ورزش باعث ولع بيشتر در وعده غذاي اصلي مي‌شود پس سعي كنيد با مصرف غذاي كم‌كالري گرسنگي خود را پس از ورزش رفع كنيد و اين كار لطمه‌اي هم به بهره‌مندي از فوايد ورزش نمي‌زند. در واقع آن چيزي كه باعث خنثي شدن اثر ورزش مي‌شود، مصرف غذاهايي با كالري بالا مانند انواع كربوهيدرات‌ها كه اثر منفي بر بدن دارد بخصوص براي افرادي كه قصد لاغر شدن دارند و به همين منظور ورزش مي‌كنند

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.