قبل و بعد از تمرینات ورزشی چه بخوریم؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80214
    v.fatoorechi
    مشارکت کننده

    بدن شما به کربوهیدرات برای انرژی و پروتئین برای ماهیچه سازی و مقداری چربی برای قوی ماندن نیاز دارد.
    خوردن یک غذای سبک یک ساعت قبل از تمرین بسیار مهم است. سعی کنید کربوهیدرات مثل ماکارونی تولید شده از گندم،برنج قهوه ای،میوه و سبزیجات قبل از تمرین بخورید. مقداری پروتئین کم چرب نیز مصرف کنید.برای مثال،یک قطعه پنیر یا تخم مرغ پخته با نان را همراه با یک پرتقال کوچک مصرف کنید. توجه داشته باشید غذاهایی که چرب هستند سریع هضم نمی شوند و ممکن است باعث دل درد در طول تمرین شود.
    مطمئن باشید که به اندازه کافی غذا خورده اید:
    غذای کم و سرپایی ممکن است برای 30 دقیقه پیاده روی یا کلاس ایروبیک کافی باشد.اما اگر تمرین سخت تر و شدید تری دارید و یا تمرین شما طولانی تر برنامه ریزی شده است، باید غذاهای سالم تر بیشتری به وعده ی پیش از ورزش خود اضافه کنید تا انرژی دریافتی شما افزایش یابد.
    آب زیاد بخورید:
    حداقل 8 لیوان آب قبل و بعد از تمرینات بخورید مگر اینکه پزشکتان مایعات را برایتان محدود کرده باشد. هر 15 دقیقه و در طول تمرینات آب بخورید.
    بعد از تمرین خودتان را شارژ کنید:
    درطول تمرین از گلیکوژنی که در ماهیچه ها ذخیره شده است برای انرژی استفاده می کنید.ذخیره ها باید برای رشد و ترمیم ماهیچه ها بازگردد.خوردن کربوهیدرات و پروتئین بهترین روش برای این جایگزینی است.سعی کنید در 1 یا 2 ساعت پس از زمان طولانی تمرینتان غذا بخورید تا انرژی بدنتان دوباره تامین شود.

    #101512
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون . به سوال رایجی که سوال خیلی هاست پاسخ کاملی داده شد.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.