فوايـد غذاهای تند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81990
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    بازكننده سينوس
    كاپسايسين سبب باز شدن عروق بيني و سينوس‌ها مي‌گردد و جريان خون را در سينوس افزايش داده و سبب رفع التهاب آن مي‌گردد.

    بهبود برونشیت
    غذاي تند تعريق را زياد كرده و سبب سرفه و خروج موكوس بد از طريق سرفه مي‌گردد، دماي بالاي غذاهاي دارای ادويه تند باعث باز شدن لوله‌هاي برونش گردیده و سبب بهبود سرماخوردگي مي‌گردد.

    تقويت حافظه
    تحقيقات اخير در استراليا نشان داده است افرادي كه در هفته حداقل يكبار غذاي ادويه‌دار و تند مخصوصاً دانه خردل استفاده مي‌كنند از تحليل سلول‌هاي مغزي جلوگيري كرده و سيستم اعصاب قوي‌تري دارا هستند و در ميانسالي از ابتلا به آلزايمر در امان هستند (يكي از دلايل آن وجود ويتامين‌هاي گروه B مخصوصا ويتامين‌ B1 مي‌باشد).

    افزايش متابوليسم و لاغري
    تمامي ادويه‌جات تند اعم از كاري و فلفل قرمز سبب تحريك تيروئيد و افزايش ضربان قلب شده و متابوليسم را بالا برده و سبب چربي‌سوزي و كاهش وزن مي‌گردند.

    رفع التهاب
    كاپسايسين در انواع فلفل با دارا بودن خاصيت ضدالتهابي سبب كاهش درد، مخصوصاً درد عضلات و مفاصل مي‌گردد.

    باز شدن عروق
    ادويه‌جات تند، سير و پياز سبب افزايش نيترات خون و باز شدن عروق مي‌گردد، فشار خون را كاهش داده و رسوبات داخل عروق را از بين مي‌برد و براي قلب و عروق بسيار مفيد مي‌باشد.

    ضدسرطان
    غذاهاي تند داراي آنتي‌اكسيدان هستند و با راديكال‌هاي آزاد كه سبب بروز سرطان مي‌گردند مبارزه كرده و از پخش شدن سرطان جلوگيري مي‌كنند. در تحقيقات اخير ثابت شده است غذاهای تند رشد انواع تومور را كاهش مي‌دهد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.