فشار خون پایین چگونه درمان می شود؟

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74587
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    فشارخون پایین در صورتی که بدون علامت و نشانه بوده و تهدید کننده اندام های بدن نباشد نیازی به هیچ درمانی ندارد. به هر حال، همه ی بیمارانی که نشانه ها و علائم ناشی از افت فشار را دارند باید توسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرند چون درمانشان بستگی به علت افت فشار دارد. به عنوان مثال اگر مصرف یک دارو (مثلا داروهای فشارخون و دیورتیک ها) باعث کاهش فشار خون شده باشد، دز آن باید کاهش یافته یا حتی مصرف آن قطع شود و یا اگر خونریزی شدید علت باشد باید تزریق خون انجام شود. به هر حال شایع ترین علل فشارخون پایین کاهش حجم خون، بیماری قلبی و داروهای مصرفی توسط فرد می باشد که بسته به علت، درمان توسط پزشک انجام می گیرد.

    #98932
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    خیلی ممنون از مطلب مفیدتون
    د رمورد افرادی که همیشه فشار خون پایین دارند هم نیاز به درمان نیست؟ یعنی این طور نیست که به علت مصرف دارو یا خونریزی افت فشار خون ناگهانی داشته باشن بلکه میانگین فشار خون آنها همیشه پایین است

    #98937
    madjd
    مدیرکل

    داروهايي مانند مسدودكننده‌هاي كانال كلسيم، مسدودكننده‌هاي بتا و ديگوكسين رلانوكسين‌، مي‌توانند ضربان قلب را در انقباض‌هاي قلبي بخصوص در سالمندان كاهش دهند، همچنين داروهايي كه براي درمان فشار خون بالا استفاده مي‌شوند مي‌توانند باعث كاهش فشار خون شوند و نيز داروهاي مدر مانند لاسكيس (به دليل ادرار زياد)‌، حجم خون را كاهش مي‌دهند.
    داروهايي كه براي بيماري‌هاي افسردگي و پاركينسون استفاده مي‌شوند نيز مي‌توانند فشار خون را پايين بياورند. در اين ميان، بيماري ديابت هم عامل موثر ديگري در اين رابطه است.

    #98938
    madjd
    مدیرکل

    درمان كم‌فشاري خون، بستگي به علت ايجاد آن دارد، به عنوان مثال، چنانچه دارويي باعث ايجاد آن شده باشد، بايد كاهش دوز يا توقف دارو، البته تحت نظر پزشك صورت بگيرد. اگر علت افت فشار خون مربوط به كم‌آبي باشد، با استفاده از مايعات و الكتروليت‌ها و در موارد حاد از طريق تزريق وريدي، اين مشكل مرتفع مي‌شود. همچنين در صورت كاهش خون (بر اثر خونريزي و…)‌ از مايعات وريدي و تزريق خون استفاده مي‌شود. در شوك عفوني نيز مايعات وريدي و آنتي‌بيوتيك‌ها به كار برده مي‌شود و در موارد افزايش ضربان قلب، با استفاده از داروها يا دفيبريلاتورهاي قابل پيوند در بدن، مشكل را رفع مي‌كنند. همچنين مشكل آمبولي ريوي و ترومبوزوريدي، با استفاده از رقيق‌كننده‌هاي خون مانند هپادين و وارفارين برطرف مي‌شود. كاهش فشار خون در اثر ايستادن زياد را نيز مي‌توان با تغيير در رژيم غذايي مانند افزايش مصرف آب و نمك و شيريني‌هاي كافئين‌دار و استفاده از داروهايي مانند ميدودرين درمان كرد، در ضمن استفاده از جوراب‌هاي تنگ نيز براي جلوگيري از كاهش فشار خون موثر است.

    #99025
    Zohre Azimi
    مشارکت کننده

    بسیاری از افرادی که از فشار خون پایین رنج می برند این مشکل رو با خوردن شیرینیجات بر طرف می کنند. این کار به مرور باعث افزایش وزن میشود.

    #99193
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    ممنون از تکمیل کردن مطلب

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.