فشار خون پایین و تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83339
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    برخی از افراد به طور طبیعی فشارخون پایینی دارند. دلیل خاصی هم ندارد. بدن آن‌ها همواره با فشارخون پایین به طور سلامت عمل می‌کند و تهدیدی برای سلامت فرد به وجود نخواهد آمد. درحالی‌که در گروه دیگر این پایین بودن فشارخون می‌تواند آزارنده باشد. این فرد همیشه سرد است و احساس لرز و یا به طور کلی متزلزل بودن می‌کند.
    کمبود ویتامین‌ها، مخصوصاً ویتامین C، ویتامین B و E می‌تواند به افت فشارخون
    منجر شود. همچنین کمبود ویتامین B5 میتواند علت تغذیه ای فشارخون پایین باشد.
    کمبود پروتئین‌ها باعث فشارخون پایین می‌شود
    سوءتغذیه مشکل شایع مخصوصاً در میان افراد مسن است. بعید نیست فشارخون پایین آن‌ها به دلیل تغذیه بدشان باشد. همان اتفاقی که در اثر رژیم‌های غذایی متعدد در میان جوانان می‌افتد. حالا این رژیم‌های غذایی غلط و بد غذایی‌هایی که مصرف پروتئین فرد را کم می‌کنند باعث اختلالات گردش خون و عروق خونی خواهند شد. پس افت فشارخون نتیجه می‌شود.
    بدون شک برای دریافت پروتئین لازم است گوشت و مرغ و ماهی را در رژیم غذایی وارد کنید. پروتئین‌های حیوانی پروتئین‌های کاملی هستند که می‌توانند نیاز بدن به تمام اسیدهای آمینه را تامین کنند. شیر هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
    دختران جوان استعداد بیشتری برای پایین بودن فشارخون دارند. شاید علت آن رژیم‌های غذایی غلط و بدغذایی باشد. کمبود ویتامین‌ها، مخصوصاً ویتامین C، ویتامین B و E می‌تواند به افت فشارخون منجر شود. همچنین کمبود ویتامین B5. این ویتامین برای تولید انرژی و تسریع متابولیسم چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات و نیز متابولیسم آهن در بدن و کم خونی ضروری است. کمبود ویتامین B5 همچنین می‌تواند به کمبود سدیم در بدن منجر شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.