غذاهای شور سبب پوکی استخوان می‌شود

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83380
    Shafiei
    مشارکت کننده

    مصرف زیاد نمک و غذاهای شور منجر به فشار خون بالا، سکته قلبی، پوکی استخوان و سرطان معده می‌شود. بهتر است برای اجتناب از مصرف بی‌رویه نمک بر سر سفره از نمکدان استفاده نکرد و به منظور بهبود طعم غذا و کاهش مصرف نمک در هنگام تهیه غذاها به جای نمک از سبزی‌های تازه و معطر، سیر، لیموترش، آویشن و شوید استفاده شود. نمک خوراکی حاصل ترکیب دو عنصر سدیم و کلر است و اثرات نمک بر فشار خون به علت وجود عنصر سدیم در این ترکیب است، در افرادی که سطح سدیم خون بالا و سطح پتاسیم پائین است، خطر افزایش فشار خون که خود مسبب بیماری‌های قلبی و سکته است، افزایش می یابد.

    افزایش دریافت پتاسیم در حد توصیه شده فشار خون را کاهش می‌دهد بهتر است افراد از منابع غذایی پتاسیم همچون حبوباتی مثل لوبیا و نخود، مغزها مانند گردو، فندق، پسته و بادام، سبزیجاتی مانند اسفناج، هویج، جعفری و نیز میوه‌ها مانند موز و خرما استفاده کنند.
    مصرف زیاد نمک و غذاهای شور منجر به فشار خون بالا، سکته قلبی، پوکی استخوان و سرطان معده می‌شود که برای پیشگیری از این بیماری‌ها لازم است مصرف غذاهای شور مثل آجیل شور، انواع فرآورده‌های غلات حجیم شده( پفک)، چیبس، انواع شور نظیر خیار شور، کلم شور، ماهی دودی، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسروی را کاهش داد.

    #101711
    eliza_badr
    مشارکت کننده

    آیا مصرف شیر سویا نیز مفید است برای پوکی استخوان ؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.