غذاهای ارگانیک

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81766
    farzaneh negahban
    مشارکت کننده

    محصولات ارگانیک، غذاهایی سالم هستند که بدون بهره گیری از روش های سنتی و امروزی تولید شده اند. در واقع، محصولات کشاورزی و لبنی اعم از میوه ها، سبزیجات، گوشت، شیر و …، که به صورت طبیعی و بدون استفاده از سموم، کودهای شیمیایی، آنتی بیوتیک ها، هورمون های رشد، تغییرات ژنتیکی و موارد مشابه تولید شده باشند، با نام Organic Food یا خوراک زیستی شناخته و مصرف می شوند. غذاهایی که به صورت ارگانیک رشد داده شده اند، برای سهولت در شناسایی و خرید آسان، با برچسب های مخصوص این محصولات، علامت گذاری شده و روانه فروشگاه ها می گردند.
    طرفداران غذاهای ارگانیک ادعا می کنند که رشد طبیعی و زیستی محصولات، علاوه بر امنیت بیشتر غذایی، منجر به تولید محصولاتی مغذی تر و بهتر می شود. بسیاری از مردم به مواد شیمیایی استفاده شده در روند تولید محصولات غیرارگانیک، اعتماد ندارند. به عقیده آنها، اثرات سموم و مواد شیمیایی استفاده شده در تولید محصولات، پس از رشد محصول در آنها باقی مانده و منجر به افزایش بیماری ها و آلرژی ها در بدن افراد می گردد. به همین منظور، تنها راه پیشگیری از این مساله را مصرف غذاهای ارگانیک می دانند. در مطالعات و تحقیقات انجام شده توسط سازمان ها و دانشگاه های معتبر، مضرات مصرف موادغذایی غیرارگانیک ثابت شده است.
    با وجود اینکه مصرف محصولات ارگانیک، کاهش احتمال ابتلا به بیماری ها و آلرژی های خاص را منجر می شود، هزینه بسیار بالا و تولید کم از معایب این محصولات هستند. همین عامل نیز روند تولید و عرضه آنها در کشورهای در حال توسعه و فقیر، مشکل کرده و در حال حاضر تنها برخی از کشورهای پیشرفته قابلیت تولید و عرضه این محصولات را دارند. برای مثال، کشور استرالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات ارگانیک در دنیا به شمار می رود.
    در کشور ما نیز فعالیت هایی محدود و مقدماتی در خصوص تولید این محصولات صورت گرفته، اما با توجه به عدم تامین منابع مالی و نظارت کیفی نامناسب، این تلاش ها تا به امروز به ثمر ننشسته و جوابگوی نیاز مشتریان این محصولات نبوده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.