غذاهایی که قبل از دویدن نباید خورد

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70099
    nikbakht
    مشارکت کننده

    بسیاری از افراد در طی یا بعد از دویدن دچار دردها و مشکلات روده ای – معده ای می شوند. از جمله غذاهایی که باید از مصرف آنها قبل از دویدن پرهیز نمود عبارتند از:
    _غذاهای غنی از فیبر: این غذاها می توانند محرک دردهای معده ای- روده ای و اسهال باشند.
    _ غذاهای چرب و پر چرب دیرتر هضم می شوند و معده شما را سنگین می نمایند.
    _نوشیدنی های کافئین دار می توانند محرک دردهای معده ای و اسهال شوند.

    #97077
    mosavi
    مشارکت کننده

    مطلب جالبی بود، فکر می کنم قبل از انجام هر فعالیت سنگینی بهتره از این مواد استفاده نشود.

    #97079
    madjd
    مدیرکل

    چه چیزهایی را برای قبل از دویدن و بعد از دویدن توصیه میکنید؟

    #97108
    nikbakht
    مشارکت کننده

    به طور کلی غذایی‌ که‌ قبل‌ از تمرین‌ خورده‌ می‌شود، باید منبع‌ خوبی‌ از کربوهیدرات‌ باشد. همچنین‌ باید کم‌ چربی‌ و با فیبر متعادل باشند. ممکن‌ است‌ مهم‌ باشد که‌ بر میزان‌ کربوهیدرات‌ و مایع‌ مصرفی‌، زیاد تاکید کنیم‌. همچنین‌ غذاهایی‌ را انتخاب‌ کنیم‌ که‌ دارای‌ انواع‌ زیادی‌ مواد مغذی‌ که‌ شامل‌ پروتئین‌، ویتامین‌ و مواد معدنی‌ هستند. در ضمن بلافاصله قبل یا بعد از ورزش غذا نخوریم و همیشه یک فاصله زمانی بین ورزش با غذا خوردن داشته باشیم.

    چند نمونه از غذاهای مفید برای مصرف قبل از ورزش عبارتند از:

    منابع کربوهیدرات های تصفیه شده: غذاهای فرایند شده مانند ماکارونی معمولی، برنج سفید و شیرینی های ساده انتخاب های خوبی هستند.

    سبزی ها و میوه های کم فیبر: اگر می خواهید که قبل از دویدن میوه و سبزی بخورید باید از اقلام کم فیبر تر استفاده کنید از جمله: کدو سبز، گوجه فرنگی، زیتون ها، انگورها و گریپ فروت همگی از میوه ها و سبزی ها کم فیبر هستند.

    لبنیات : اگر از آن دسته افرادی هستید که مصرف لبنیات برایتان مشکل ساز می شود می توانید از ماست ها و یا شیرهای بدون لاکتوز و یا شیر سویا استفاده نمایید.

    اما در مورد تغذیه پس از تمرین بدنی :
    آنچه پس از ورزش می‌خورید برای جایگزینی گلیكوژن عضلات اهمیت زیادی دارد. مایعات از دست رفته‌ی بدن طی ورزش اولین چیزیست كه باید جایگزین شود. مصرف كربوهیدرات نیز اهمیت دارد. 15 دقیقه بعد از ورزش كربوهیدراتهایی مانند آبمیوه مصرف كنید این كار كمك می‌كند گلیكوژن مصرف شده جایگزین شود. همچنین مصرف پروتئین پس از ورزش نیز استفاده‌های مهم دیگری دارد. پروتئین، اسیدهای آمینه‌ی لازم را فراهم می‌كند تا بافت عضلانی كه در جریان ورزش شدید و طولانی آسیب می‌بیند ترمیم شود.
    در نهایت اگر به دنبال بهترین راه برای جایگزینی انرژی بدن خود پس از ورزش شدید و طولانی هستید، یك وعده‌ی غذایی شامل كربوهیدرات و پروتئین به نسبت 4 به یك بهترین انتخاب برای شماست. اگرچه غذاهای جامد می‌توانند به اندازه‌ی نوشیدنیهای ورزشی كارایی داشته باشند اما مصرف غذاهای مایع به دلیل هضم راحتتر ممكن است بهتر باشد. فاصله‌ی زمانی بین ورزش و مصرف وعده غذایی حجیم را فراموش نكنید.

    #97110
    کاربر عادی
    مشارکت کننده

    ممنون
    یک سوال؟
    اگه رژیم داشته باشیم هم می تونیم بعد از ورزش نوشیدنی مثل شربت یا رانی یا دلستر و… استفاده کنیم؟

    #97139
    nikbakht
    مشارکت کننده

    مصرف نوشیدنی هایی که گفتید در رژیم لاغری چندان مناسب نیستند و اگر به جای آنها بعد از ورزش یک لیوان شیر یا شیر موز، یا میوه مثلا یک موز یا سیب و غیره مصرف کنید (و آب کافی نیز بنوشید)، گزینه های مناسب تری برای رژیم لاغری هستند.

در حال نمایش 6 نوشته (از کل 6)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.