عوامل مقصر در چاقی شکمی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #86320
    z.yari
    مشارکت کننده

    با وجود اینکه خوردن غذاهای چرب مانند کره٬ پنیر و گوشت های پر چربی در به وجود آمدن چربی دور شکم بی تاثیر نیست ولی تنها دلیل به وجود چربی دور شکم هم به شمار نمی آید. ژنتیک٬ رژیم غذایی٬ سن و نحوه زندگی هر فرد، می تواند در افزایش سایز دور کمرش موثر باشد.
    تغییر رژیم غذایی به شما کمک می کند که در برابر این عوامل بجنگید. پس سعی کنید برچسب روی مواد غذایی را بخوانید و از مصرف چربی های اشباع شده خود داری کنید٬ مقادیر بیشتری میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و وعده های غذایی خود را کوچک تر کنید.

    تاثیر نوشیدنی های الکلی
    کالری های اضافه توسط نوشیدنی های الکلی٬ نوشابه ها و وعده های بزرگ غذایی باعث بزرگ شدن شکم می شود ولی جالب است که بدانید الکل تقریبا به اندازه مساوی چربی٬ کالری دارد. مصرف نوشیدنی های الکلی با افزایش سایز دور کمر رابطه مستقیم دارد زیرا زمانی که الکل مصرف می کنید٬ کبد شما زمان زیادی برای سوزاندن آن نیاز دارد که حتی بیشتر از زمانی است که برای سوزاندن چربی مصرف می کند. از طرف دیگر تحقیقات نشان داده است، مصرف الکل روی هورمون های شما تاثیر گذاشته و باعث می شود که شما بیشتر احساس گرسنگی کنید و حتی دیرتر سیر شوید.

    چربی های ترانس٬ بدترین نوع چربی
    محققان دریافته اند، چربی های ترانس که توسط روغن هیدروژنه تولید می شود، نه تنها در افزایش سایز دور کمر موثر است، بلکه باعث می شود چربی سایر نقاط بدن نیز به اطراف شکم انتقال پیدا کند. چربی های ترانس در خوراکی هایی مانند مارگارین٬ شیرینی جات٬ بیسکوئیت ها٬ کراکرها و غذاهای سرخ شده و آماده یافت می شود.

    تاثیر فست فودها
    بسیاری از غذاهایی که در رستوران های فست فود سرو می شود، دارای مقادیر بالای چربی و کالری است و معمولا در وعده های بزرگ در دست مشتریان قرار می گیرد که اگر به طور مرتب مصرف شود، باعث اضافه وزن و افزایش سایز دور کمر می شود.
    اکثر رستوران های فست فود اطلاعات مورد نیاز در رابطه با میزان کالری و نوع روغن مصرفی را در اختیار مشتریان خود قرار نمی دهند، اما تحقیقات نشان داده که اگر این اطلاعات در اختیار مشتریان قرار داده شود٬ تعداد کمتری از آنها تمایل به مصرف غذای فست فود خواهند داشت.

    تاثیر نوشابه های رژیمی
    بنابر گزارش انجمن قلب آمریکا، نوشابه و دیگر نوشیدنی های شیرین شده با شکر، منبع شماره یک قند اضافه در رژیم غذایی آمریکاییان به شمار می آید. قند اضافه به معنی کالری اضافه است که باعث اختلال در رژیم غذایی و کاهش وزن و چربی دور شکم است.
    __________________________________________________________________________________
    زهرا یاری، کارشناس ارشد تغذیه.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.