عوارض رژیم های سنگین

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73257
    v.fazel
    مشارکت کننده

    کسانی که می خواهند وزن خود را کم کنند تنها به این فکر می کنند از محاصره چربی های اطراف بدنشان خلاص شوند. حالا هر راهی می خواهد باشد اما حتما در کوتاه مدت این اتفاق بیفتد. برای همین تبلیغ های رژیم غذایی که در آن گفته می شود در کوتاه ممکن کاهش وزن خواهند داشت بسیاری را به سمت خود می کشاند؛ اما غافل از اینکه این رژیم های سنگین نه تنها کارایی بلندمدت ندارد بلکه در آینده عواقب جبران ناپذیری در انتظارتان خواهد بود.

    وقتی یک رژیم غذایی را شروع می کنید، به طور بالقوه می توانید در خلال دو دهه اول، وزن قابل ملاحظه ای را از دست بدهید که شاید بسیار خوشحال کننده به نظر برسد اما بدانید که این وزن کم شده بخش اعظمش آب بدنتان خواهد بود و قابل برگشت.

    عوارض رژیم های سنگین

    اگر بیش از یک کیلو در هفته و در هفته های بعد از آن از دست بدهید با خطر از دست دادن «جرم عضلانی» و پایین آمدن سازوکار (متابولیسم) بدن در واکنش به آن، رو به رو خواهید شد. رژیم هایی که یک گروه غذیای را حذف می کنند یا تنها بر روی چند غذای محدود تمرکز می شود برای مدتی طولانی قابل ادامه نیستند و باعث کمبودهای تغذیه ای، فقدان فعالیت جسمی ناشی از تاکید مفرط بر رژیم غذایی، خطر بیماری قلبی را بالا می برد.

    رژیم عجیبی به نام رژیم آب میوه نیز به خاطر شکر موجود در خود، نه تنها موجب لاغری سریع نمی شود؛ بلکه شخص را به پرخوری مبتلا می کند. متخصصان تغذیه ابتلا به عوارضی چون پوکی استخوان، ریزش مو، ریختن دندان، کم خونی، کاهش بینایی و ضعف اعصاب را پس از گرفتن رژیم های غیراصولی گریزناپذیر می دانند.

    افرادی که مصرف کالری روزانه خود را کنترل می کنند، مقدار ترشح هورمون استرس موسوم به کورتیزول در آنها افزایش می یابد و قرار گرفتن در معرض این هورمون در واقع در برخی افراد تاثیر معکوس داشته و باعث افزایش وزن آنها هم می شود.

    #98399
    Ashna
    مشارکت کننده

    با تشکر از مطلب مفیدتون.
    من می خواستم بدونم اگر با ورزش زیاد و رژیم اصولی ماهی 5 کیلو وزن کم کنم ضرر دارد؟

    #98405
    v.fazel
    مشارکت کننده

    سعی کنید ورزشتان در حد تحملتان باشد و با ورزش سنگین به بدن خود آسیب نزنید. ما کاهش وزن حدوداً 4 کیلو در ماه را پیشنهاد می دهیم که البته با توجه به وزن و قد هر فرد می تواند متفاوت باشد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.