علایم افت فشار خون

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76970
    madjd
    مدیرکل

    چرا بعضي ‌ها هميشه فشار خون شان، پايين است؟
    اين حالت معمولا ارثي است و بيشتر در خانم‌ ها شايع است و ضعف، بي‌ حالي و کسلي از عوارض آن است. اين افراد بايد در غذاي شان از نمک بيشتري استفاده کنند، اما افرادي هم هستند که به صورت پاتولوژيک (بيماري) دچار افت فشار خون مي ‌شوند.
    اين عوامل که سبب کاهش فشار خون مي ‌شوند عبارت‌اند از: سکته قلبي، اسهال شديد، فعاليت بدني در هواي گرم، کم‌ خوردن نمک، شوک، استرس زياد و … . اين عوامل موجب مي ‌شود که رگ ‌ها گشاد شده و فشار خون پايين بيايد.
    گاهي وقت‌ ها افت فشار خون، وضعيتي است، يعني بستگي به وضعيت بدن فرد دارد، مثلا در حالت عادي و نشسته فشار فرد 12 است، اما به محض اين که بلند مي‌ شود فشارش 9 مي‌ شود.
    اين ها نشان مي ‌دهد سيستمي که بايد فشار را تنظيم کند، ضعيف است، يعني سيستمي که بايد به هنگام ايستادن فرد رگ‌ هاي پا را تنگ کند تا خون را به مغز برساند، خوب عمل نمي ‌کند و خيلي از اوقات به دليل همين فشار وضعيتي است که وقتي فرد صبح از رختخواب بلند مي ‌شود و راه مي رود ، در بين راه چشمانش سياهي رفته و حتي غش مي‌ کند.

    #100574
    ناشناس
    میهمان

    خب راهی هم برای تنظیم فشار خون هست ؟ چون من اکثر مواقع به خاطر افت فشارم مشکل برام پیش میاد

    #100575
    هانیه
    مشارکت کننده

    منم وقتی نشسته ام خوبم ولی تا که از جام پامیشم دو قدم میرم سرم گیج میره و چشام سیاهی میره! میتونه مال افت فشارخون باشه یعنی؟

    #100576
    zghasemi
    مشارکت کننده

    I9112839 بله می تونه دلیل بر افت فشار خون باشه اما نه 100%

    سر آشپز یک راه حل سریع و آسان اینه که کسانی که دائما افت فشار خون دارند کمی نمک به رژیم غذایی خود اضافه کنند ..البته در مصرف نمک احتیاط شود چون دریافت بیش از 2 گرم در روز خیلی توصیه نمی شود. با اضافه کردن میوه های شیرین تر به رژیم غذایی هم می تونید قندو فشار خون خود را کنترل کنید.

    #100578
    s.samadi
    مشارکت کننده

    شایدم افت قند یا ک خونی باشه به نظرم بهتره یه آزمایش کامل بدید

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.