عرقی ضدنفخ، ضددل‌درد!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #77434
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    معمولا بعضي از ترکيب‌هاي موجود در مواد غذايي مانند قندهاي موجود در برخي حبوبات در بدن افراد خوب هضم نمي‌شوند بنابراين اگر افراد حساس حبوبات بخورند، قندهاي موجود در اين حبوبات در بدن آنها قابليت جذب ندارند و با ميکروب‌هاي دستگاه گوارش تخمير مي‌شوند و توليد گاز مي‌کنند…
    از طرف ديگر، اگر فردي مشکل کمبود آنزيم لاکتاز روده‌اي داشته باشد، با خوردن برخي قندها مانند لاکتوز موجود در شير، شکمش به قار و قور مي‌افتد و دل‌درد مي‌گيرد.
    گاهي روده افرادي که مشکل سوءهاضمه دارند هم پس از مصرف خوراکي‌هاي حاوي فيبر مانند انواع ميوه‌ها و سبزي‌ها، تحريک مي‌شود و صدا مي‌دهد يا دچار نفخ مي‌شوند. ضمن اينکه غذا خوردن با استرس هم مي‌تواند باعث نفخ و سوءهاضمه شود و ايجاد صداي روده را تشديد کند بنابراين اگر شکمتان مدام صدا مي‌دهد يا مدام نفخ مي‌کنيد،‌ بهتر است استرستان را با روان‌درماني يا دارودرماني رفع کنيد.
    نکته بعدي اين است که با هيجان هم غذا نخوريد و موقع غذا خوردن حرف نزنيد تا بلع هوا هنگام غذا خوردن کمتر بشود. علاوه بر اين، بايد مصرف غذاهاي محرک مانند حبوبات را کاهش بدهيد و اگر مشکلتان هم به دليل حساسيت به لاکتوز شير است، لبنيات کم‌لاکتوز مصرف يا براي مصرف لبنيات با يک متخصص گوارش مشورت کنيد.
    از زمان‌هاي قديم، برخي گياهان دارويي وجود داشتند که ممکن است مصرف آنها، تحريک روده و توليد گاز را کم کند و باعث کاهش صداي شکم شوند که شامل نعناع، عرق نعناع، گشنيز، بادرنجبويه، عرق آن و زيره مي‌شوند و مي‌توانيد به‌عنوان همراه غذا يا طعم‌دهنده از آنها استفاده کنيد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.