عدم درمان یبوست چه پیامدهایی دارد؟

در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72876
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    عدم درمان اولاً باعث مشغله فکری در بیمار می‌شود و بیمار دایماً فکر می‌کند که روده‌اش سالم نیست. دوماً باعث عوارضی مانند خونریزی ناشی از بواسیر و چکیدن خون از مقعد می‌شود که در طولانی مدت برای دستگاه گوارشی و روده‌ی بزرگ مضر است. حتی ممکن است باعث ایجاد سرطان روده نیز بشود. بنابراین با توجه به پیامدهای وخیم این بیماری، تمام بیماران باید بلافاصله بعد از بروز علامت‌های آن به پزشک مراجعه نمایند.

    #98329
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    باسلام درمان تغذیه ای آن چیست؟

    #98370
    zeinab_zolfaghari
    مشارکت کننده

    سلام.معمولا باا یه رزیم غذایی خوب و مناسب کمتر دچار این مشکل میشیم.وعده های غذایی منظم که شامل سالاد-سبزی-میوه-انجیر -زردالو و… باشه افراد رو ایمن میکنه در مقابل این مشکل.

    #98376
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    همچنین مصرف 3عدد پرتقال در روز کمک زیادی به یبوست میکند

    #98388
    a.babazadeh
    مشارکت کننده

    مصرف ميوه و سبزى تازه و غلات و نان هاى سبوس دار در پيشگيرى از ابتلا به انواع سرطان هاى روده بزرگ بسيار موثر است. مواد غذايى پرفيبر با دفع مواد سرطان زا از راه مدفوع و نيز كاهش فرصت تماس مواد سرطان زا با ديواره روده در كاهش بروز سرطان كولون موثر است.علاوه بر آن هر گرم فيبر مى تواند تا ۱۵ گرم آب را درون خود نگه دارد و با اين عمل هم حجم مدفوع افزايش مى يابد و هم ميزان آب مدفوع متعادل شده و عمل دفع به آسانى صورت مى گيرد و از حالت يبوست جلوگيرى مى شود. همچنين مواد غذايى پرفيبر از ابتلا به هموروئيد (بواسير) نيز جلوگيرى به عمل مى آورد.
    تو صيه هاي تغذيه اي مناسب در درمان يبوست
    1- رژيم غذايي متکي بر کربوهيدرات به همراه سبزيجات و ميوه جات مطمئن ترين درمان براي يبوست است.
    2- تقريباً اکثر مردم، اثرات مثبت آلو را در مورد يبوست مي شناسند. آلو مي تواند به فرد مبتلا به يبوست کمک کند. بدين طريق که تغييراتي در افزايش فعاليت قسمتهاي پاييني روده داده و به يبوست پايان مي دهد.
    3- مصرف حبوبات(حبوبات حاوي انواع فيبرها بخصوص فيبرهاي بسيارجاذب آب، يعني سلولزوهمي سلولزمي باشند) مي تواند به اجابت مزاج تا حد زيادي کمک نمايد.
    4 – نوشيدن روزانه بين 8 تا 12 ليوان آب


در حال نمایش 5 نوشته (از کل 5)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.