عامل سفید شدن مو کشف شد!

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76733
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]به گزارش پایگاه خبری ˈنیچرˈ ، عامل اصلی سفیدی موها وجود پراکسید هیدروژن در غده های مویی است. پراکسیدهیدروژن همان ماده ارزان قیمتی است که برای بیرنگ کردن مو در آرایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد.
    وجود این ماده در غده های مو موجب اکسید شدن و سفیدی مو می شود.
    در جوانی، وجود آنزیمی به نام ˈکاتالازˈ ، ملکول پراکسید هیدروژن را به ملکول آب و اکسیژن تجزیه می کند و به همین دلیل موها سفید نمی شوند. با افزایش سن میزان ترشح این آنزیم کاهش می یابد و این ماده به صورت تجزیه نشده باقی می ماند و باعث سفیدی مو می شود.
    محققان بر این باورند که با تولید آنزیم ˈکاتالازˈ و تزریق آن به ریشه مو می توان از سفیدی موها جلوگیری کرد.
    مهمترین کاربرد این روش در درمان افرادی است که به بیماری ˈویتی لیگوˈمبتلا هستند. ویتی لیگو بیماری است که باعث ازبین رفتن رنگدانه های پوست و مو می شود.
    تحقیقات نشان می دهد که دلیل اصلی ابتلا به این بیماری نیز کمبود آنزیم فوق است.[/align]

    #100143
    madjd
    مدیرکل

    مصرف بعضی از داروها نیز ممکن است در رنگ مو تغییراتی ایجاد کند. به‌عنوان مثال، مصرف کلروکین در بیماری‌های روماتیــسمی، می‌تواند باعث کمرنگ شدن موهای سر در افراد پوست روشن شود که با قطع دارو موها مجدداً تیره می‌شوند.

    #100145
    pahlevani
    مشارکت کننده

    از چـه رژیـم غـذایی برای جلوگیری از سفیدی زودرس مو استفاده كنیم؟
    كمبود برخی مواد غذایی باعث سفید شدن زودرس موها می‌شود كه با رعایت یك رژیم خوب شاید بتوان از آن جلوگیری كرد. مصرف غـذاهـای سـرشـار از ویـتامینB مانند برنج، تخم‌مرغ، سبوس گندم و سبزیجات بسیار مؤثر است و سفیدی مو را به تأخیر می‌اندازد. عنصر مس از آن دسته عناصری است كه نقش زیادی در جلوگیری از سفید شدن موها دارد. غذاهایی چون قارچ، سیب‌زمینی، عدس، نخودفرنگی، لوبیا، موز، هلو، گلابی و سیب غنی از مس هستند. مصرف نان جو در رژیم غذایی، خوردن یك لیوان جوشانده سبوس گندم، جو و برنج در روز و خـوردن یـك قاشق مرباخوری پودر سـبـوس برنج مخلوط شده با شكر در روز می‌تواند در جلوگیری و نیز درمان سفیدی مو مؤثر باشد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.