طناب زدن مفید است یا مضر؟

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 16)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76737
    pahlevani
    مشارکت کننده

    طناب زدن ورزشی ساده است که نیاز به تجهیزات زیاد و گران‌قیمت ندارد.
    اگر زمان کافی برای رفتن به باشگاه ورزشی ندارید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید از طناب زدن برای سلامت بودن و وزن کم کردن استفاده کنید. طناب زدن دستگاه گردش خود و تنفس از راه فعالیت هوازی را تقویت می‌کند. این ورزش عضلات بدن را درگیر می‌کند.
    طناب زدن به کارایی روزانه بدن کمک می‌کند به وسیله این ورزش تمام ماهیچه‌های بدن کار می‌کنند. برخلاف آنچه که افراد اغلب فکر می‌کنند، طناب زدن کار آسانی نیست، باید برای انجام آن اصول را رعایت کرد تا ریتم بهتر و طناب زدن طولانی‌تری را انجام دهیم، اولین تمرین این است که با یک پا بپرید و سعی کنید پایتان به طناب برخورد نکند این تمرین باعث ایجاد تعادل و مقاومت بیشتر می‌شود.
    هنگامی‌که ریتم خوبی پیدا کردید، بدن شما از فواید این فعالیت مفید بهره‌مند خواهد شد. طناب زدن باعث تحریک گردش خون می‌شود، درحقیقت، این ورزش روی ماهیچه‌های پا کار می‌کند و رگ‌های پا را ماساژ می‌دهد. این ماساژ باعث گردش خون می‌شود و دیگر خون در رگ‌ها تجمع نمی‌کند، این روش از واریس جلوگیری و ریتم ضربان قلب را منظم می‌کند. همچنین طناب زدن باعث جلوگیری از افزایش وزن نیز می‌شود. به کمک طناب زدن مداوم، می‌توان در هر ساعت 725 کالری سوزاند، این میزان کالری سوزانده شده باعث لاغر شدن می‌شود. با طناب زدن می‌توان به وزن ایده‌آل رسید، برای این منظور باید به مدت زمان طناب‌زدن توجه کرد و سریع از آن دست نکشید. برای طناب زدن مداوم باید وسایل موردنیاز را تهیه کرد.
    باید طنابی بخرید که اندازه شما باشد اندازه طناب به تجربه و توانایی در طناب‌زدن نیز بستگی دارد. یک مبتدی باید طنابی سبک خریداری کند که وقتی پای خود را روی میانه این طناب می‌گذارد و آن را به سمت بالا می‌کشد، دسته‌های آن به شانه‌ها برسند. کسی که تجربه بیشتری دارد می‌تواند از طناب سنگین‌تر و کوتاه‌تر استفاده کند. کفش در طناب‌زدن نقش مهمی‌ایفا می‌کند، زیرا باعث ثبات و تعادل بهتر می‌شود واز سختی تمرین می‌کاهد. طناب زدن ورزشی ساده است که نیاز به تجهیزات زیاد و گران‌قیمت ندارد، تنها با کمک یک طناب و لباس مناسب می‌توانید، وزن کم کنید وبدنی سالم‌تر داشته باشید.

    #100141
    madjd
    مدیرکل

    این ورزش مفرح از تنوع بسیاری در تکنیک ‌های ورزشی برخوردار بوده و حتی دارای فدراسیون جهانی است. جالب است بدانید که هر دقیقه طناب ‌بازی در یک فرد به‌ طور متوسط باعث مصرف حدود 10 تا 12 کیلوکالری انرژی می ‌شود.
    این انرژی معادل انرژی مصرفی در ورزش دو با سرعت حدود 10 کیلومتر در ساعت است که سرعت بالایی به حساب می‌ آید.

    #100157
    هانیه
    مشارکت کننده

    چه خوب اگه هردقیقه 10تا 12 کالری بسوزونه عالیه! اما ایا باید حتما طناب باشه؟ میشه حرکت طناب زدنو فقط انجام داد؟

    #100159
    مریم
    مشارکت کننده

    هانیه جون من خیلی اطلاعات ندارم ولی فکر کنم حرکتشو انجام دادن هیچوقت نمی تونه مثه حرکت واقعی با طناب کالری بسوزونه آخه اونجوری تو باید تعادلتو حفظ کنی و همینطور از زدن طناب به پاهات جلوگیری کنی و این باعث می شه کالری بیشتری بسوزونی
    کارشناسای سایت لطف کنند و یه جواب درست و حسابی به ما بدند !!!

    #100160
    هانیه
    مشارکت کننده

    ممنون مریم جان احتمالا باید همینطور که شما میگی باشه ولی طناب احتیاج به فضا داره جا پیدا کردنش راحت نیست برام:)

    #100161
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    شوخی می کنید ؟!!!
    جا و فضای زیادی نمی خواد ، شما به صورت درجا هم می تونید طناب بزنید .

    #100162
    هانیه
    مشارکت کننده

    در اتاق ما تا طنابو بالا ببری میخوره به لامپ از چها طرف هم مسلما به تختامون و دوستامون میخوره کلا تلفات جانی و مالی زیادی میده چون تمام جایی که ما داریم یه اتاق خیلی کوچیکه که بیشتر از 4-5 نفر نمیتونن توش راحت بشینن حیاط هم نداریم

    #100163
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    آخی ،
    تحصیل با اعمال شاقه!!!
    وقتی اتاق خالی بود از فرصت برای ورزش استفاده کن :)

    #100164
    هانیه
    مشارکت کننده

    اره فرصت گیر بیارم کلا سعی میکنم راه برم و حرکات موزون انجام بدم

    #100165
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    آفرین به شما
    :rolleyes:[/quote]

    #100174
    zghasemi
    مشارکت کننده

    آیا طناب زدن برای بانوان مضر است ؟

    طناب زدن برای بانوانی که اهل ورزش نیستند و بدنی شل دارند می تواند موجب افتادگی رحم شود بنابراین برای این افراد طناب زدن را در حد بسیار اندک و در کنار ورزش های دیگر توصیه می نماییم . اما بهر حال نباید زیاد از انجام تمرینات بدنی هراس داشت .

    #100196
    madjd
    مدیرکل

    ممنون از تذکر بجای شما

    #100205
    s.samadi
    مشارکت کننده

    من افرادی رو دیدم که با طناب زدن دچار مشکل در ناحیه ستون مهره ها شدند یا کمردرد های شدید گرفتن با اینکه اصولش رو هم رعایت کردن به نظر من ورزشی نیست که طولانی مدت بشه انجام داد به احتمال کمردردش نمی ارزه

    #100220
    v.fazel
    مشارکت کننده

    من جز کسانی هستم که همیشه این ورزش رو انجام میدم و با مشورت هایی که با پزشک انجام دادم موردی که خانم قاسمی اشاره کردند رو رد کردند. همینطور در مورد کمردرد باید بگم فقط برای کسانی هست که از قبل این مشکل رو داشتن و یا دچار گودی کمر هستند.

    #100224
    s.samadi
    مشارکت کننده

    پس جای بیشتر فکر کردن داره:angel:

در حال نمایش 15 نوشته (از کل 16)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.