صبحانه نخورید چاق می‌شوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87878
    e.amini
    مشارکت کننده

    برای کنترل بهتر وزنتان حتما صبحانه میل کنید. تصور نکنید که با صرف‌نظر کردن از این وعده، کالری کمتری دریافت کرده و زودتر لاغر می‌شوید. نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند و ورزش می‌کنند وزن بیشتری کم می‌کنند و راحت‌تر می‌توانند وزن خود را تثبیت کنند.

    مصرف غلات برای این وعده غذایی باعث می‌شود که مصرف مواد چرب کاهش پیدا کند. افرادی که صبحانه نمی‌خورند برای کسب انرژی و مقابله با گرسنگی در وعده‌های اصلی یا میان وعده‌ها پرخوری می‌کنند. بدون شک همیشه شنیده‌اید که صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی روزانه است. اهمیت این وعده برای افرادی که قصد لاغری دارند چند برابر می‌شود.

    نتایج پژوهشی که در سال 2003 و در مجله Epidemiology به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی که قید صبحانه را می‌زنند بیشتر در معرض چاقی مفرط قرار می‌گیرند. مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه مانع از تجمع انسولین می‌شود. باید بدانید که این هورمون باعث می‌شود که سلول‌های چربی، اسیدهای چرب بیشتری ذخیره کند.

    به عقیده محققان بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند کمتر در معرض نوسانات وزن قرار می‌گیرند. یکی از دلایل اصلی چاقی ناشی از صبحانه نخوردن این است که بدن در حالت روزه طولانی مدت قرار می‌گیرد. سپس زمانیکه غذا مصرف می‌کنید بدن مواد غذایی دریافتی را به صورت چربی ذخیره می‌کند تا در حالت روزه طولانی مدت از آن‌ها استفاده کند. نتایج پژوهشی که در سال 2013 انجام شده است نشان می‌دهد خوردن صبحانه کامل مانند تخم مرغ و ناهار سبک باعث تسهیل کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا می‌شود؛ در حالیکه عکس این قضیه یعنی صبحانه سبک و ناهار سنگین چنین تاثیری را ندارد.

    منبع: سلامت نیوز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.