شیر بنوشید، وزن کم کنید

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72445
    zghasemi
    مشارکت کننده

    دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا می‌گویند: نوشیدن شیر سبب کاهش وزن می‌شود .

    به گزارش زی هلث، نوشیدن دو لیوان شیر در روز منجر به کاهش وزن می‌شود.

    بر اساس مطالعات اخیر دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، نوشیدن شیر کم چرب در افراد سبب کاهش وزن می‌شود.

    افرادی که به طور متوسط روزانه دو لیوان شیر می نوشند ویتامین D مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند و همچنین باعث می‌شود اندام موزونی داشته باشند.

    دانشمندان با مطالعه بر روی 300 زن و مرد چاق به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که طی دو سال هر روز 2 لیوان شیر نوشیده‌اند 6 کیلوگرم وزن طی این دوسال کاهش وزن داشته‌اند همچنین این افراد ویتامین D و کلسیم مورد نیاز بدن را تامین کرده‌اند .

    مصرف شیر و لبنیات از ابتلا به بیماری‌های استخوان از جمله پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

    #98263
    amini
    مشارکت کننده

    ممنون خانم قاسمی- درسته که خوردن روزی 6قاشق ماست کم چرب باعث سوزاندن چربی مخصوصا در ناحیه شکم میشه؟ و در ضمن خوردن روزی دو لیوان ماست میتونه جایگزین شیر باشه؟

    #98270
    zghasemi
    مشارکت کننده

    همانطور که میدانید هیچ اثبات علمی برای اینکه ماده غذایی خاصی باعث چربی سوزی در ناحیه خاصی از بدن می شود نداریم و تمام مواردی که گفته میشه احتمالات هست.چربی سوزی تو ناحیه خاصی از بدن به فیزیولوژی بدن شما مربوط میشه مثلا بعضی افراد وقتی رژیم کاهش وزن میگیرند چربی شکمی انها بیشتر آب می شود و بعضی مثلا صورت و …
    و اینکه ماست هم از نظر هرم غذایی در گروه شیر و لبنیات قرار داره و سه چهارم لیوان معادل با یک لیوان شیر هست و می توانند جایگزین هم شوند اما نباید تنوع غذایی در رژیم روزانه فراموش شود.موفق باشید

    #98275
    nikbakht
    مشارکت کننده

    بله، اگر اشتباه نکنم من هم در جایی خوانده بودم که افرادیکه روزانه چند لیوان شیر مصرف می کنند اشتهای کمتری دارند و در واقع شیر به تقویت حس سیری آنها کمک میکند.

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.