شکلات تلخ، یک انتخاب هوشمندانه براي لاغري

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80217
    Shafiei
    مشارکت کننده

    تحقیقات نشان می دهند افرادی که اغلب شکلات می خورند وزن کمتری نسبت به سایرین دارند، بنابراین در رژیم های کاهش وزن نیازی به حذف کامل شکلات نیست.
    در یک مطالعه که بر روی 1000 فرد بزرگسال سالم انجام شد، مشخص گردید در افرادی که 5 بار در هفته شکلات می خورند، شاخص توده بدن (BMI) کمتر از افرادیست که شکلات نمی خورند.این یافته بر خلاف تئوری های قبلی بود که گفته می شد مصرف شکلات به دلیل چربی و انرژی بالا موجب افزایش وزن بدن می شود.
    محققان معتقدند که ترکیباتی در شکلات وجود دارد که متابولیسم و سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند.
    طعم تلخ شکلات تلخ، اشتها را مهار می کند. چربی موجود در این ماده غذایی نیز سرعت هضم را کاهش داده و اشتها را برای مدت نسبتا طولانی کنترل می نماید.شکلات برای سلامت قلب مفید است و از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. کلسترول خون را تنظیم می‌کند کند. همچنین شکلات به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی از التهاب سلولی جلوگیری می‌کند.
    شکلات حاوی آنتی اکسیدان زیاد به شکل فلانوئید است که سبب کاهش سطح هورمون استرس می‌شود. شکلات شادی بخش است و شرایط روحی بهتری برای مصرف کننده ایجاد می‌کند. همچنین شکلات برای افراد سیگاری هم مفید است و از سخت شدن و گرفتگی رگ‌ها جلوگیری می‌کند. شکلات تلخ بر خلاف سایر انواع شکلات هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد.
    افراد چاق می‌توانند از شکلات تلخ به عنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنند. البته توجه داشته باشند نباید به این دلیل شروع به مصرف بی‌رویه شکلات بکنید لازم است که در مصرف این مادهٔ غذایی احتیاط کنید زیرا زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند باعث چاقی شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.